נסיגת מרקורי בעקרב

נסיגת מרקורי בעקרב



הנסיגה בין ה-25.10-4.10.2014

באופן בלתי רשמי השפעת הנסיגה התחילה כבר ב-1.10 ותימשך עד ה-29.10.

נסיגה מרקורי תהיה הפעם מורכבת – מרקורי בעקרב "חופר עמוק" ושולף מהקרקעית את הבוצה.

נסיגה זו של מרקורי תשתתף בשני אירועים מרכזיים החודש, שהם שני הליקויים הגדולים הממתינים לנו במהלך אוקטובר.

ליקוי ראשון- ליקוי לבנה מלא

ב-8.10.2014 ליקוי לבנה מלא יהיה אדום בשיאו.
הליקוי לא ייראה בארץ. אך ייראה בשלמותו ב: מקסיקו, גווטמאלה, קליפורניה, מישיגן, וושינגטון, שיקגו, ניו יורק, קנדה, הוואי, יפן, וויטנאם, הונג קונג, פיליפינים, אינדונזיה, קוויזלנד, אוסטרליה.באופן חלקי:ברזיל, צ'ילה, ונצואלה והודו.

האירוע השני: ליקוי חמה חלקי – אמנם לא ייראה בארץ אך השפעתו תורגש.

ליקוי חמה חלקי ב-23.10.2014 לא ייראה בארץ אך השפעתו תהיה רבה.
אפשר לעקוב על הגלובוס מעל אחר המקומות שהליקוי ייראה.

מרקורי בעקרב נחשב למיקום מורכב בעל עוצמה עמוקה ורבת כוח.
א. כי מרקורי בעקרב הוא במזל מים ומרקורי כפלנטה אחראי על הפן התקשורתי והוא נוטה להיות חסר אישיות אך לקבל את השפעותיו ממיקומו ובמזל עקרב הוא הופך  לאמוציונאלי, מחובר לדחפים, לאינסטינקטים,   מופנם בהתבטאותו, עמוק באמוציות בטראומות ובתחושות, "חושב" דרך התשוקה והיצריות, מניפולטיבי והכי הישרדותי מכל שאר המיקומים בגלגל המזלות.
ב. מרקורי בעקרב נוטה להסתיר עובדות.  בעיקר את אלה המחלישות או נוטלות ממנו יתרון וקיימת נטייה בהשפעתו להחזיק "קלפים צמודים לחזה" להיות מניפולטיבי וסודי ולכן הוא קשור באופן טבעי לעורמה צבאית [האויב האידיאלי]  לחקירות במשטרה, למוח קרימינאלי, לניתוחים פסיכולוגיים, פיזיולוגיים ולרפואה , הכל יהיה מורכב החל מהסתרת מידע ומניפולציות של אויב, החייל שאורב לרגע של חולשת האוייב, דרך נשק ונשק גרעיני עד לחוקר משטרה או חוקר מס, לצבירת כוח דרך מידע סודי על אחרים כמו:  ריגול, קיברנטיקה, ביטחון לאומי, טרור, ארגוני טרור, ריגול תעשייתי, סייבר .
ג. מרקורי בעקרב קשור לבית 8 הבית העוסק בכלכלה עולמית בנושאים של תוצר לאומי גולמי, אוצרות מדינה, בנקאות, ערך מטבע, חובות מדינה, כוח העבודה, גרעון, אוצר המדינה, תכניות אסטרטגיות כלכליות, משכנתאות, אדמות המדינה, ההשקעות של המדינה על כל התחומים, אינפלציה, כסף, מעמד של שליטה על כספם של אחרים, כמו בנקים ובעלי נכסים,חברות ובורסה.הסתדרות ואיגודים מקצועיים.
נסיגת מרקורי .
מרקורי בנסיגתו יגיע למעלה האפס של מזל עקרב בדיוק לקראת ליקוי הירח שיתרחש ב:8.10. בשעה 13:55 – [הירח יהיה במזל טלה וייצמד לאוראנוס בטלה ויחד ייצור מרובע קרדינלי לפלוטו במזל גדי ו-180 מעלות לוונוס ושמש עם ראש דרקון במזל מאזניים]. הליקוי אומנם  לא יתרחש מעלינו אך ישפיע בהחלט.
האירוע השני קשור בליקוי החמה החלקי שיתרחש [ לפי שעון בישראל] בין הלילה של ה-23.10.14 ל-24.10.14 כשהשמש עוברת למזל עקרב ותהיה באפס מעלות עקרב יחד עם וונוס באפס מעלות עקרב וגם הירח בעקרב- אירוע רב עוצמה ויעסוק בישראל ואויביה.
3 פעמים מרקורי הנסוג יהיה קשור במעלה האפס של עקרב. מעלה בעלת עוצמה המבשרת תמיד התחלות חדשות[אחרי משבר וסוף דבר] לאחר משבר גדול העשוי להתקשר  לנושא ביטחוני[צבאי ומשטרה] וכלכלי פיננסי -משבר כלכלי העלול לפרוץ בארה"ב אך גם סין עלולה להיות קטליזטור כלכלי גדול למשבר[כתבה שנכתבה בדיוק לפני שלוש שנים ומספרת על מה שקורה כרגע בסין]. אירועים לוחמניים[כל הזירות בהן לא נוצרו פיתרונות וטוייחו] יטלטלו את הכלכלה העולמית.
מרקורי בעקרב מושפע מכוכב פלוטו ומרס שהם שליטי מזל עקרב. זהו מרקורי לוחמני, בעל זיכרון אמוציונאלי ארוך, נקמני, תוקפני ומשול או דומה  למעשה,  לפעילות וולקנית של הר געש הידוע באופיו המתפרץ גם כשהוא נח לכאורה, על משקל: "זה ברור שהוא יתפרץ יום אחד ברגע מר ונמהר" ויציף בעוצמתו את הכל.
נסיגת מרקורי בעקרב תעצים את אירועי הטבע כמו טייפון-הוריקן שיטפונות –התפרצויות של  הרי געש.  בנסיגה הקודמת של מרקורי בעקרב בשנה שעברה,  היה הטייפון הנורא בפיליפינים שגבה חיי אלפי אנשים והרס ערים שלמות.
התנהלותו של מרקורי בנסיגה:
במהלך רוב הנסיגה,  מרקורי יבלה למעשה במזל מאזניים כשהוא עובר לשם כבר ב-. 10.10 מרקורי יחזור למעשה על המסלול המדויק שעשה מרס זוכרים? [מרס במאזניים,  בזמן ערב צוק איתן?] נסיגה שהייתה במהלך סוף חודש יוני-יולי 2014 במזל מאזניים וסיבכה אותנו בחטיפת הנערים והירצחם,  [ המשפט של רוצחיו היהודים של אבו-חדיר הנער הערבי ששרפו אותו בעודו חי,  עלול לפתוח שוב פצעים מדממים] ובעצם בתוצאה של התחממות צבאית,  ביטחונית בשטחים ובעזה.  אך כמובן, תחת השפעה זו עלולים גם להתפרץ אירועים צבאיים דרמטיים במספר גזרות בעולם,  ביניהם:  אוקראינה, סין,  והתפרצותה בעוצמה של דאעש בעירק סוריה. בישראל הסכנות חוזרות כשמרקורי הנסוג חוזר לנקודת האופק במפת מדינת ישראל.
מרקורי יבלה את מרבית זמן הנסיגה,  בין העשירון האחרון[השלישי] של מזל מאזניים לעשירון השני של מזל מאזניים [כלומר תחת השפעות של מרקורי במזל תאומים ואוראנוס במזל דלי] ולכן אפשר לצפות להפתעות ולמפנים בלתי צפויים.
מרקורי במפת מדינת ישראל קשור תמיד בצבא ולבית 8 כך גם מרקורי בעקרב קשור לבית 8 לבית העוסק בצבא, משטרה, בתי חולים וכלכלה[רזרבות, תקציב, תל"ג, משמעות העוני, עושר וההישרדות חיים ומוות הבסיסית].
בזמן הנסיגה מרקורי מציף את הבעיות של טרום הנסיגה אלה שטרם נפתרו או הודחקו בתקווה שייפתרו מעצמם או "בדרך נס".
מרקורי תמיד מבצע נסיגה כדי לבדוק מחדש את דרך החשיבה, את הפתרונות שהוצעו לכאורה לפני הנסיגה, את העבודה, את ההתמודדות המנטאלית.
הנסיגה האחרונה של מרקורי במזל עקרב הייתה בחודשים בין אוקטובר-נובמבר 2013 מלמדת הרבה ואפשר לאשש על פי האירועים במאפיינים של נסיגת מרקורי בעקרב:
במדינה היו כ- 4 אירועים ביטחוניים דרמטיים אוק-נוב 2013:
מחבל שפרץ עם מחפרון לבסיס צבאי, פיצוץ במנהרת טרור בעזה שנחשפה ונפצעו 5 חיילי צהל מההנדסה,  פיגוע ירי בצומת תפוח על חיילי צהל, ורצח עדן אטיאס על ידי מחבל בקו אוטובוס 823 בעפולה.
במקביל בנסיגה זו היו הבחירות לרשויות המקומיות בישראל ואנחנו זוכרים היטב שנאלצו לעשות בחירות מחדש במספר מקומות ומספר ראשי ערים הודחו למעשה אחרי הבחירות בגלל שחיתות. [מרקורי בעקרב מציף החוצה את השחיתות ואת החולי והרקב]
נסיגת מרקורי בעקרב כעת,  הוא המשך נסיגת מרקורי בסרטן שהיה ביוני האחרון-  החודש שבו הנערים מגוש עציון נרצחו- או מבצע שובו בנים. יש קשר בין הנסיגות כי הבעיה טרם נפתרה ומרקורי חוזר שוב לנסיגה כמו "שומר סף" ואומר לא יהיה בטוח פה,  כי הסכנות מאותו סוג ממשיכות, צריך יהיה להיזהר מחטיפה נוספת תחת היבטים אלה. מפגיעה בצעירים, חיילים.
במפת מדינת ישראל נקודת האופק ממוקמת במעלות האחרונות של מזל מאזניים ובמעלות הראשונות של מזל עקרב. שם פרצו לנו בעבר מלחמות ומבצעים כמו מבצע צוק איתן האחרון כשמרס היה באופק של מפת המדינה. לעומת זאת, סאדת הגיע לכנסת ישראל והציע בכנת ישראל לעשות שלום עם מדינת ישראל כשוונוס הייתה בסוף מזל מאזניים על האופק של מפת מדינת ישראל [9.11.1977]. נסיגת מרקורי על האופק של מפת מדינת ישראל מציפה את הצורך להתנהל במשא ומתן עם אוייבינו [הרשות הפלסטינית, חמאס] אך מבטיחה בגלל הנסיגה קשיים רבים ולפחות עד תום הנסיגה.
תהליך הנסיגה של מקורי:

בימים בין ה-6-4.10 במקביל לנסיגה השמש במאזניים יוצרת ריבוע [ 90 מעלות מדויק ]לשמש – משברים מסוכנים צבאית וכלכלית.  סכנת אובדן חיי אדם וסכנת פשיטת רגל. היבט של סיום פרק ולאחריו צריכים להתחיל מחדש. ברקע היבט חיובי בין מרס בקשת ליופיטר באריה מבטיח שגם אם יהיה משבר יימצאו תעצומות הנפש ללכת הלאה. אך אין בהיבט חיובי זה למנוע את המשבר הגדול של ימים אלה.
בימים בין -8-6.10.14 יומיים בעייתיים מאוד כי במקביל לנסיגה של מרקורי השמש עם וונוס תהיה מול אוראנוס במזל טלה –היבט של מתח, פרידות, ניתוקים פתאומיים, תאונות אוויר וסכנת טילים.

מפת נסיגת מרקורי אור ל-8.10.2014 כשבמקביל מתרחש ליקוי לבנה מלא בתוך מרובע קרדינלי מסוכן.

שבוע לפני ואחרי -מסמלים זעזועים שישפיעו במדינה כסכנה ביטחונית, פוליטית, על שותפויות קואליציוניות העלולות להסתיים – היבטים הקורים "בהפתעה" למרות שהכתובת על הקיר כבר זמן רב -יתכן שמדובר יהיה בהכרזה על הקדמת הבחירות.

המשבר הקשה של נסיגת מרקורי יתרחש בדרמה גדולה יותר כשברקע
בימים בין ה-12-8.10 מתרחש ליקוי לבנה כשהירח יהיה במזל טלה ומעורב במרובע קרדינלי,  ייצמד לאוראנוס ויהיה מול וונוס במאזניים הצמודה לשמש במזל מאזנים ויחד הפלנטות יוצרות מרובע גדול לפלוטו במזל גדי- אירועים יתרחשו במהירות עצומה עם תחושת דרמה עמוקה- ימים אלה מכל כיוון שנבחן צפוי משבר מעורר חששות בנושאים של אובדן חיי אדם,  כאב עמוק וסכנת משבר פיננסי בעל היקף והשלכות עצומות.
בימים בין ה-12-10.10 תעלה מאוד רמת התקלות במחשבים, ברכב, תאונות דרכים כתוצאה מהתקלות, תאונות מכל הסוגים, מודם, תקשורת לוויינים, ג'י פי אס, מערכות ניווט בכל מיני מרכזים ומוקדים.


מרקורי במעלות הראשונות במזל עקרב נמצא בקונסטלציית רועה הדובים
– Bootes  -השומר על הדובה הגדולה והדובה הקטנה.
מרקורי נסוג ממזל עקרב למזל מאזניים.
תחת השפעה זו מרקורי מחפש לתקן יחסים שהתקלקלו, לשפר עמדות מול יריב, להבין שאי אפםשר להמשיך בחוסר תקשורת, הוא נוטה לחפש צדק.  כיוון שהכל מתחיל בנסיגת מרקורי בעקרב אז יהיה עיסוק בצדק, במשאי ומתן עם הפלסטינים או עם כל "יריב" ובר פלוגתא. עיסוק בשוויון חברתי, שכר הוגן, קיימת תחת נסיגה זו סכנת השבתת המשק בגלל נושא שכר, שיבושים של שגרת החיים עלולים להיגרם בגלל שביתה והאטה במשרד הבריאות, בתי חולים, דואר, תחבורה  אווירית, ימית, רשויות עירוניות ושיבוש של גופים חיוניים במשק.
בין ה-20.10-13.10 מרקורי יהיה בצמידות לשמש במזל מאזניים: .
מרקורי בזמן נסיגתו במזל מאזניים יעסוק בנושאים חברתיים שלא טופלו או שטופלו באופן מעורר אי נחת בלשון המעטה. לכן כדאי לצפות לעלייה בולטת של כמות שביתות, תקלות, האטה של המשק באופן מכוון בכל הנושאים החברתיים הרגישים. חינוך, רפואה, דואר, תחבורה, והשבתות יזומות המתקשרות לנושא השכר המינימאלי, פיטורין בגלל צמצומים, נושא העבודה ואולי העובדה העוצמתית שמרקורי הצמוד לשמש בין ה-20-13.10 יגרום להצפה גדולה יותר של תקשורת ביקורתית ברשתות ובכל אמצעי התקשורת תקופה שהצעירים אומרים יותר ומוחים [נראה זאת בסין בספרד ובמקומות נוספים] כי טרם נאמרה בהם המילה האחרונה וניסו לטייח פתרונות כמו במשטרה[בית 8]
מרקורי בעקרב רוצה טיפול שורש. טיפול עמוק להתחיל מהתחלה בעלת עוצמה
בימים בין ה-24-23.10 נסיגת מרקורי תהיה קשה במיוחד בגלל ליקוי החמה במעלה האפס במזל עקרב. בעיה שנוצרה בתחילת הנסיגה חוזרת ומתדפקת מחודש לקראת סופה. הימים האחרונים של הנסיגה יש בהם הצטברות מתחים ודיסוננס ולכן תרגישו עייפות גדולה יותר, חוסר סבלנות בולט, עצבנות  וקשיים בגלל עיכובים, בעיות בעבודה או בתפקוד של השגרה.
בימים בין ה-29-24.10 מרקורי בעצירה במעלה 17-16 במזל מאזניים – לעיתים העצירה מתסכלת כי אי אפשר להזיז כלום. אנשים עלולים לא להימצא במקום או אירועים ברקע גורמים לדחייה של האקטיביות וזרימת השגרה וכולם כבר רוצים להיותאחרי הנסיגה הזאת.
.
מה מרקורי הנסוג גורם לנו באופן אישי?
נסיגתו המתחילה בעקרב תשפיע על נושאים פיננסיים ותחושת ביטחון האישי- ביטחון אישי תמיד מורכב גם מנושאים כלכליים וקיומיים בכלל. ולכן כדאי לשים לב איפה כספינו מונח ולבדוק את נושא הביטוח שיש לנו בכל תחומי הרכוש וביטוח החיים מפני תאונות ולמקרה מחלות ואובדן כושר עבודה.
ריבוי תקלות במכשירים תהיה העצמה לכך במיוחד כשמרקורי ישוב למזל מאזניים כבר מה-10.10, הפעם בגלל נוכחותו במזל מאזניים,  תחום התקשורת ייפגע הרבה יותר. החל,  ממכשירי תקשורת ודרך כתיבה במדיה, פליטות פה ואמירות מיותרות העלולות לחמם את האווירה. מרקורי במאזניים קשור לשותפים לדרך לזוגיות ולחברויות וכדאי יהיה לחשוב טוב מה אומרים, מדברים, כותבים ומבטאים ובמיוחד בין חברים במערכות יחסים קרובות, שותפויות ובזוגיות.
שמש צמודה למרקורי בימים בין ה-20.10-13.10 מבטיחה עלייה בביקורתיות ובצורך לשפוט את האחרים, אלה יהיו סיבות מספקות להעכיר אווירה. מי שהיחסים חשובים לו ולא רוצה "לשפוך את התינוק עם המים" יצטרך להימנע מביקורתיות יתר, או אולי לשאול את עצמו שאלה פרקטית כמו: מה יצא לי מזה?
.
נטייה לוויכוחים על רקע חברתי יקבלו מומנטום גדול יותר כנראה גם ביחסים אישיים. כל מה שמתקשר למאזניים ומדבר על יחסי הדדיות, ציפייה לתשומת לב, רגישות יהפוך לרגיש ופגיע יותר.
מרקורי טוב בביטויו במזל מאזניים אך לעיתים דברנות יתר, או חפירה עמוקה מדי עלולים להוציא את כל הבעיות הבינאישיות שיש. יחסים אישיים יציבים לא אמורים להסתיים או להתנתק בגלל נסיגת מרקורי וגם אם יש כעס הוא חולף בתום הנסיגה.
אבל כן עלולה להיות בעיה בשותפויות, בעיות המציפות נושאים ששני הצדדים רואים באופן שונה ואולי מגיעים למיצוי יחסי השותפות בזוגיות ויכוחים על כספים, זיכרון של טראומות יצוף ותהיה עליה בכעסים ובביקורת בנושא רכוש משותף עם סדר העדפות שונה בשותפויות ובזוגיות.
מה לא מומלץ לעשות בזמן נסיגת מרקורי?
התחלת עבודה חדשה. מעבר בית. רכישת בית. הסכמים-חוזים[כולל נישואין]. שותפויות מכל סוג. ניתוחים. התחלה טיפולית. לצאת בהצהרות. לעסוק ברכישות יקרות. לקנות רכב ומכשירים.
אגב: לא מתחתנים בגלל מרקורי ולכן לא מתגרשים בהכרח בגלל מרקורי. אבל אלה שנישאים בזמן נסיגת מרקורי – התקשורת ביחסים תהיה בעייתית[גם אם לא יריבו בכלל]. אפשר למצוא זוגות הנשואים זמן רב [אם למישהו זו עובדה קובעת] אבל הזוגיות תהיה תקועה שנים רבות כמו אבן שאין לה הופכין.

מה כן מומלץ לעשות בזמן נסיגת מרקורי?
לנקות,  לסדר ולזרוק חפצים ישנים. לעסוק בתרפיה דרך כתיבה.
לכתוב ולהתבטא בכתב. כתיבת טיוטה אידיאלית. "הנייר סובל הכל" כך שטיוטת כתיבה לפני כל ביטוי חיצוני עשויה מחד,  לקצר כאב והכאבה ומאידך לשחרר את כל הכעסים באופן נשלט יותר. טוב להשתמש במשפט הישן והטוב: לספור עד עשר לפני "שיורים" את האמת האולטימטיבית. לחפש פשרות למצבים קיצוניים או ללכת לישון "על הבעיה" כדי לקום פחות אימפולסיביים. לדבר בקבוצה  זה טוב לדבר ולשחרר אבל יותר טוב להקשיב. הקשבה בנסיגת מרקורי מעניקה תחושת שליטה,  כי יש זמן לעכל את העובדות לגרוס ולטחון אותן וזה מאפשר זמן סביר לפני תגובה. במקום לצעוק על הילדים ועל חברים לעבודה לכתוב מייל ולפתוח תמיד במחמאה,  במילה טובה ובמחווה. לכתוב על המחשבות שלכם, חשיבה אסוטציאטיבית עובדת מעולה בזמן נסיגת מרקורי. האינטואיציה במיטבה בזמן נסיגת מרקורי. חברים מהעבר חוזרים לתמונה. לכתוב זכרונות. לסדר תמונות, צילומים ומסמכים.
מרקורי ישוב למעלה האפס בפעם האחרונה ב-9.11.2014. ומעגלים שנפתחו מספר פעמים באוקטובר ייסגרו בנובמבר.

כל הזכויות שמורות לפנינה כץ                    3.10.2014

השאר תגובה