שבתאי – חלק ב'

שבתאי- הסופר אגו [ה'אני העליון']
והשפעתו ב- 12 הבתים.

[הקדמה למושגים הפסיכולוגיים והקורלציה ביניהם לפלנטות]:

ה 'אני' [האגו] השמש והאופק אליהם מצטרפים מרקורי, מאדים ויופיטר- ומהווים יחד את המרקם הנקרא אישיות. האגו נמצא במגע עם המציאות ואחראי לתיווך של האיד התובע סיפוקים מיידיים; הסופר אגו המכיר באיסורים שבמציאות: הלוא הוא המצפון המבדיל בין טוב לרע.

האני הסתמי[האיד] – לילית-פלוטו-וונוס וירח – האחראי על החלק הפרימיטיבי התובע סיפוקים מיידיים. חלק זה נמצא בלא מודע וכולל את כל האינסטינקטים והיצרים.

הסופר אגו [האני העליון]שבתאי- אחראי על המוסריות ועל אמות המידה וכולל את ערכי החברה, הנורמות וכללי המוסר שלה; כמו כן הוא מעריך את פעולות האדם בערכים של טוב ורע, קרי: המצפון.

שבתאי – הוא הקארמה karma- ] בסנסקריט] המסמל יחסי סיבה-תוצאה – סך כל מעשיו של האדם בעבר, בהווה ובעתיד. השפעתם המצטברת של המעשים משפיעה מן הסתם על מציאות חיי האדם ואף על סביבתו, ומכך משתמעת אחריותו האישית של כל אחד על חייו.
לקארמה כמובן יש חוקים [שבתאיים]. התכלית, הכיוון והמטרה. הקארמה=שבתאי עוזר ומחזיר את האדם למציאות ולשפיות, דרך לימוד הלקח והבנת הטעויות.
ולמעשה – הוא הופך למורה החיצוני והפנימי של האדם. הוא הרשות השופטת והמבצעת [קרי: מחיר המעשים- גם הלא מודעים] ועליו רק לקבל את תנאי הרשות "המחוקקת"

שבתאי בתפקיד הסופר אגו משמש למעשה כשופט עליון [רמזור] לכל התנועה המנטאלית-רגשית המתנהלת ומתנקזת במסלולים הסבוכים של אישיותנו וחיינו.

בחלוקה האסטרולוגית של 12 הבתים ישנם 12 תחומי ארכיטיפים ותחומי חיים שהם חלק מנפש האדם.
המשמעות הגלומה בבתים היא בעצם אנלוגית למשמעותם של המזלות. הבית הראשון מציין את מאפייני טלה, הבית השני מתאים לשור וכן הלאה.

מיקומו של שבתאי במפה [מזל ובית]

מסמל את מהות ה"לימודים" של אישיותנו וחיינו והדרך ללמוד את אותם "שיעורים" .
רוב האנשים חוזרים על אותם שיעורים ועל אותן מסקנות במשך רוב החיים, עקב קיבעונות באישיות.
מיקומו של שבתאי במפה, במזל ובבית – יסמל את כוחו, תפקידו והשפעתו על אישיותנו, על מהלך חיינו ועל הדרך בה נלמד את שיעורנו.

יחסי שבתאי עם שאר הפלנטות במפה

יחסי שבתאי עם הפלנטות מצביעים על היכולת שלנו להתמודד עם תכתיבי הסופר אגו שלנו ועל היכולת לקחת חלק בחברה באופן נורמטיבי; אך גם להיות בעלי מצפון או להתמודד עם חוסר היכולת שלנו. יחסי שבתאי עם הפלנטות מבטאים את הדינאמיקה שלנו בבואנו להתמודד עם הקיבעונות של שבתאי, כולל התנהגות כפייתית, אותה מכתיב שבתאי לעיתים קרובות באישיותנו. היבטי שבתאי עם פלנטות מסוימות מבטא סטגנציה אישיותית וחוסר יכולת להתגמש עם נוקשותו של שבתאי.

שבתאי מייצר חששות, עד כדי חרדות מ"עונש" [לכאורה, מצפון אשם] ככל שהוא "חולה" יותר במפה, כך האדם סובל מחרדות ומהתנהגות קומפולסיבית. ככל שחרדת האדם גדולה יותר, כך הוא "יסתתר" מאחורי דיכאון, פסיביות והצטמצמות של תחומים עד כדי פסיביות [אדישות לכאורה] .
ככל ששבתאי בעל כוח רב, כך האדם יהיה שאפתן ויצליח להתגבר על הקשיים בגישה מציאותית.

מרכיבים אלה מושפעים מתפקידו של שבתאי במפת הלידה – חזק או חלש.

כדי לדעת באיזה בית שוכן שבתאי במפה שלכם, בררו את שעת הלידה שלכם – הקובעת את האופק.

שבתאי באופק של המפה

אחד מהמיקומים העוצמתיים ביותר ובעלי ההשפעה של שבתאי – שכן האופק מתאר את אישיותו וגישתו הבסיסית של האדם לחיים. שבתאי במיקום זה יוצר סופר אגו דומיננטי וגורם לאדם להיות עצור, מאופק, דיסציפלינארי, שאפתן ומפוקס על מטרות בחיים. שבתאי באופק מרמז על סינדרום אב. הבחירות בחיים תהיינה קשות מהרגיל, היות שבגישה הבסיסית האדם נוטה לרצון להתמודד עם קשיים והוא בוחר אותם כאתגרים, כרצון לנצח את הקושי – תוך ייצור קארמה פעילה מאד של הרבה סיבות ותוצאות. מה גם שאדם כזה מקרין, כמו "מביא" אליו מצבים מורכבים של חיים ואנשים האוהבים להתמודד מולו. אנשים עם שבתאי באופק, הם מוסריים בדרך כלל יותר מהרגיל, ורבים מהם הולכים לתחומים בהם הם מובילים את האחרים. אלו ההתנסויות ששבתאי יגרום להתבגרות, ועם הזמן – לפרופורציות אחרות בחיים.

שבתאי בבית הראשון

השפעת שבתאי בבית הראשון במפת האדם, תהיה קשורה פעמים רבות לחוויה של קשיים גדולים מהרגיל. הבית הראשון נשלט ע"י מאדים. שבתאי בבית זה יגרום לביישנות וחוסר ביטחון עצמי. הרבה פעמים אדם כזה יעדיף להתרחק מהחברה ולהיראות באופן נדיר בסביבת אנשים. הוא ירגיש שחייו קשים והוא עלול לסבול מדיכאון ומרגש נחיתות עמוק. יחד עם זאת אדם שבתאי מסוג זה, יצמח עם השנים ויהיה מסוגל להיות במיטבו לקראת אמצע החיים. אדם כזה מכונה late bloomer
האדם יתחזק באופן שלעיתים יפתיע אותו עצמו. יחד עם זאת האדם עם שבתאי בבית הראשון ילמד רבות על נושא התדמית שלו דרך הבנת רגישותו שלו בנושא.

שבתאי בבית שני

שבתאי בבית זה מתחבר בהשפעתו לכוכב וונוס הלוקח חלק במבנה ה- איד ומכיוון שהאיד אחראי על החלק החושני, הפרימיטיבי – הממוקם בלא מודע, הרי שבאופן טבעי שבתאי ידכא צרכים המאפיינים בית זה; כמו היכולת ליהנות מאוכל, חומר – כסף, והוא עלול להשפיע על תכונות כמו סגפנות וקמצנות, אך גם על הפרעות אכילה וחרדות קיומיות. מידת הדיכוי או הסיבוך על דחפי ההנאות והתשוקות תלוי ביחסי שבתאי עם וונוס ושאר הפלנטות. אך גם מידת השליטה והארגון הכספי בנוסף לסדר היום, יהיו קשורים ביחסים הרמוניים של שבתאי בבית השני. אך שבתאי יילמד על ידי בעל המפה בחשיבות שהאדם מייחס לחומר ואי החומר.

שבתאי בבית השלישי

הבית השלישי אחראי על התקשורת המוטורית והקואורדינציה כמו גם על יכולת לתקשר עם הסביבה באופנים שונים. בית זה נשלט על ידי מרקורי המתקשר לאני [אגו]. מרקורי זו פלנטה חסרת רגשות אך היא מחוברת בקרבתה לשמש והיא מסמלת את הדעות של האדם, שהם מרכיב אינסטרומנטאלי באישיות. דרך הדעות מבטא האדם אמירות וביטויים המאפשרים לו תקשורת עם עצמו ועם הזולת. שבתאי בבית זה מבטא כבדות בתקשורת ולעיתים הפרעות מוטוריות ובעיות קשב וריכוז או נכויות המשבשות תקשורת. יחסי שבתאי מבית זה יבטאו את סף היכולת התקשורתית של האדם לטוב ולרע והוא יחווה לימוד חשוב בעניין תקשורת עם עצמו ועם זולתו.

שבתאי בבית הרביעי

הבית הרביעי מושפע מהירח המייצג את האימא ואת הבית. הירח קשור פסיכולוגית בחלקו לאיד. האיד הוא החלק הבלתי מודע האחראי על הצרכים הראשוניים והפרימיטיביים של מזון וחום, כשהירח המייצג את האם והבית אמור למעשה לספק לאדם צרכים אלו ולהבטיח תשתית של ביטחון רגשי. הירח אחראי על האמוציות ועל החוויות הראשונות של העוברות, היניקה, הקשר עם האם והילדות על רקע הבית והמשפחה. שבתאי אמור לייצב ולהעניק ביטחון. יחסים בעייתיים של שבתאי בבית הרביעי יגרמו לילדות קשה, יתמות, עוני, קור, ניכור עושק ומחלות. היבטים טובים יעניקו תשתית בריאה וביטחון רגשי, חווית תמיכה מהמשפחה וההורים. אדם עם שבתאי בבית זה יעבור תהליך למידה על נושא המשפחה והשורשיות שלו.

שבתאי בבית החמישי

הבית החמישי מושפע מהשמש [האני-האגו] האחראי על הויטאליות, הילדים והיצירה כהמשכיות לחיים. בית זה מתקשר באופן טבעי לחיוניותו של האדם לבטא את האני שלו כיצור עם עצמיות ובעל חותם אישי ייחודי דרך היצירתיות ויצירת הילדים כדור המשך. שבתאי בבית זה מעמיד במבחן את יחסו של האדם לחייו כיצור ויטאלי אוהב חיים או בעל ספקות לגבי ההנצחה אחריו, דרך יצירתו ויחסיו עם הילדים. הבית החמישי מבטא את גיל ההתבגרות ואת תקופת הגיבוש של האדם; שבתאי מסמל את משבר גיל ההתבגרות והשפעתו הקרמאטית על החיים.

שבתאי בבית השישי

הבית השישי מושפע ממרקורי [האני-האגו] המעשי והפונקציונאלי של מזל בתולה האחראי על התפקודים היומיומיים שלנו המושפעים כמובן מהבריאות וממרכיב העבודה והשגרה. שבתאי בבית כזה עלול להכביד על היכולת התפקודית ופעמים רבות מעיד על נטייה לבריאות לקויה. מרקורי השולט בבתולה אחראי על קואורדינציה ותפקוד הגוף שלנו ויכולתנו להיות חלק אינטגראלי מהשלם האמור לתפקד [גוף ועבודה].
שבתאי בבית זה ביחס לפלנטות, יעיד על החולי והבריאות בתפקוד שלנו והתובנות הנלמדות דרך פוטנציאל המגבלות של שבתאי.

שבתאי בבית השביעי

בית יחסים זוגיים זה נשלט על ידי וונוס [האגו ובעיקר האיד] ועוסק בכל קשרי השותפויות הרגשיות והזוגיות כמו גם הצורך שלנו בקבלת צרכינו וחלקנו מבן זוג/השותף. שבתאי בבית זה יבטא יחס אינסטרומנטאלי לגבי הצרכים שלנו ויהיה פחות רגשי היות ושבתאי מסמל את Loner וככזה הוא יתנהל במערכת הזוגית חברית כיחיד וגם לא יחווה את רגשות האחר. זהו אחד המיקומים הפחות קלים לאלה הרוצים בקשרים זוגיים. היבט זה יימצא בדרך כלל אצל אנשים המתקשים לחלוק ולהיות ביחד, או החווים בדידות גם בזוגיות. בדרך כלל היבט זה גורם לחוסר מודעות למה שהאדם מקרין כשלמעשה הוא מרחיק בהתנהלותו את האחר, או שלצערו אינו יכול לחוות יחד כבעיה שהביא אותה מטרום הקשר. הרבה אנשים, למרות היבט זה, יכולים להיות מאושרים בחייהם למרות שלא תהיה להם זוגיות ממלאת.יש פה אכן שיעור גדול לגבי יכולת הכלת האחר.

שבתאי בבית השמיני

הבית השמיני נשלט ע"י פלוטו [האיד- האני הסתמי] למעשה פלוטו הוא השליט הבכיר בחלק של האיד. הבית השמיני עוסק ביחסים של האדם עם היצרים והדחפים למין, כסף ככוח, ואחיזה בחיים ובמוות. זה הבית הפחות מודע לאדם ובעצם מתקשר לבית ה-4 כבית הילדות, והמשך החוויות הלא מודעות שהוא נושא מהבית ומהיחסים הראשונים עם ההורים. זאת כשהוא לומד את תחומיו במהלך התנסויותיו בחיים. בית מסובך זה עם נוכחות שבתאי, הופך למורכב במיוחד משום ששבתאי משליט את נוכחותו המצמיתה בבית האחראי על הקיבעונות בחיים; היחס לכסף ולמין הופך אובססיבי או משותק מחרדות – בתלות עם יחסי שבתאי, פלוטו ושאר הפלנטות. לא פעם מעמיד שבתאי בבית זה את יושרת האדם בתחומי כסף – במבחן.

שבתאי בבית התשיעי

הבית התשיעי מושפע מיופיטר האחראי על ההשכלה והידע הנרכש ע"י לימודים וניסיון. יופיטר במהותו קשור לבית הראשון והחמישי ויחד עם הבית התשיעי הם מסמלים את האני –אגו. יופיטר במהותו מעניק לשמש ולמאדים הרחבה וגודל כדי להיות בעל יכולת ואמונה מספקת לשם חוויה של התנסויות רבות בחיים, שחלקן נובעות מהרפתקנות. אך יופיטר מעניק גם אמונה בעצמי וביכולות האישיות, ועל ידי כך את הזכות לצמיחה.
מפגש של שבתאי עם יופיטר מתאר carter
Everything what Jupiter promises Saturn denies it
התנסויות של מפגש כוכבים זה מבטא את הצורך להאמין, מול מפגשים המעוררים את האישיות להסתגר, למדר ולהגיע לפוקוס מקסימאלי. לגנדי וגם למהרישי יוגי יש שבתאי בבית התשיעי. כמו כן לרבים מאנשי הדת ולאנשים המטפחים פילוסופית חיים מתבדלת עם הרבה נוקשות. יהדות והינדואיזם הם תוצר של שבתאי. הסתירה בין ההבטחה לדחיית סיפוקים, לבין חוויות מאכזבות ובלתי מספקות – מובילה את האדם לבחירה אחרת.

שבתאי בבית העשירי

הבית העשירי הוא בית הקריירה, והוא הבית הטבעי של שבתאי. פה הוא חי עם עצמו בשלום. זהו בית המימוש העצמי, האחריות והמחויבויות כלפי הצלחות בקריירה. בית זה מסמל את דמות האב -האוטוריטה; הסמכות ההופכת לאחר מכן לדמות המעסיק או למסגרת העבודה של האדם. שבתאי בבית זה מגיע לתמצית מימושו ולשיא יכולותיו להפיק את חלומותיו ושאיפותיו הקרייריסטיות. למרבית האנשים הנוטלים אחריות כבדה כמו ראשי ממשלות ודמויות היסטוריות יש שבתאי בבית עשר. למעשה הופכת העבודה עבור אנשים אלו, סוג של שליחות ובדרך כלל הם מבלים את רוב הזמן בעבודה המהווה חלק עיקרי בחייהם.
שבתאי בהיבטים לא טובים בבית העשירי מוביל ל
Falling from grace דוגמת ניקסון.

שבתאי בבית האחד עשר

הבית האחד עשר הוא הבית החברתי השלישי המתקשר לבית ה-7 ו ה- 3 . הוא משלים את הבתים החברתיים העוסקים ביחסים בין האדם לחבריו. זה גם הבית הנשלט תחת כוכב אוראנוס המייצג את האנושות ואת חיי החברה של האדם; אך הוא מהווה גם פלנטה המייצגת את הנון קונפורמיזם [שבירת המוסכמות]. מיקומו של שבתאי בבית זה, ישפיע ללא ספק על יחסו של האדם למצבו בחברה כחלק ממנה, והרגשתו המבודדת בין אנשים. בדרך כלל אנשים עם שבתאי בבית ה- 11 נוטים לקחת אחריות וניהול חברתי, עבודה בגופים וולונטריים, טיפוליים העוסקים ברווחת האדם והחברה. יחד עם זאת בהיבטים קשים יבודד שבתאי את האדם מהחברה והוא עלול להרגיש שקוף.

שבתאי בבית השנים עשר

הבית ה 12 הוא בית התת מודע. הוא נשלט תחת הפלנטה נפטון, האחראית על מזל דגים. הוא משלים את המשולש של התת מודע יחד עם בתים 4 ו-8. והוא למעשה מכיל בתוכו את כל מנגנון האיד, אותו חלק שאיננו מודעים לו ואיננו מבינים את מרכיבי התת מודע והמחולל את המצבים הנפשיים. נפטון זו פלנטה אמורפית והיא בעלת הקשרים מיסטיים; כאשר איננו יודעים להסביר את עצמנו, אנחנו פונים לדת ולמיסטיקה כרצון לשלוט במידע התת הכרתי. נפטון אחראי על חלומות, פנטזיות, משברים ומצבים מעורפלים במוחנו – כמו גם על מנגנוני זיכרון ושכחה, הדחקה והכחשה. פלנטת נפטון דומיננטית תגרום לאדם לחיות בעולמות מקבילים ולא בהכרח מציאותיים. מיקומו של שבתאי המעשי והקונקרטי בבית התת מודע, ייתן כוח ועוצמה ובעיקר נטייה להיות מחובר באופן קוהרנטי לתת מודע. יחד עם זאת, בהיבטים בעייתיים האדם יכול לסבול מהפרעות והתמכרויות קשות. שבתאי בבית השנים עשר מסמל את שומר הסף של הנפש.

לסיכום הדברים:
ראוי לציין כיצד משמעותו המסורתית של שבתאי[סטורן] תואמת את דבריו של קארל יונג על תהליך התפתחות האגו ומנוסח ע"י  ד"ר אסתר הארדינג[העוזרת מתרגמת ופסיכואנליטיקאית שעבדה במחיצת יונג]:

"התפתחות האגו מביאה עימה ערכים חיוביים מסוימים בעלי משמעות רבה בתהליך בו אדם מגיע לבגרות וממלא משימות בעולם. כבוד עצמי הוא אחד הערכים החשובים האלה. אליו אולי נוכל לצרף שאפתנות במובן החיובי, המתבטאת בשאיפה למעשים טובים, ברצון להסתדר בחיים ולמלא תפקיד מתאים, לא רק מתוך שיקולי יוקרה אלא גם כדי לספק את הסטנדרטים של האדם. תכונות אלה קשורות בתחושת האגו האישית, ה 'אני' שיש לו זכויות וכבוד, מישהו שהוא חבר בעל ערך בחברה מסוגל לבצע תפקיד ולעמוד על שלו גם כאשר נמנעת ממנו תמיכת החברה".

מאפיינים נפשיים מובהקים של שבתאי הם המאבקים העצמיים על מנת לגבש את האישיות. רק לאחר שהאדם יוצר אגו מודע מתוך תסביך-אגו, באמצעות תהליך הלמידה שהוזכר לעיל, הוא הופך לאינדיבידואל אמיתי, התהליך השבתאי הוא בעצם המבחן החמור ביותר לעיצוב האגו.
שבתאי הוא "מר קארמה", ומתייחס לעובדה שהאדם עצמו לוקח את האחריות למעשיו ואינו מייחס את מהלך העניינים לתהפוכות הגורל. וכך, ע"י צבירת הניסיון הוא אמור להגיע לתובנה של החוקים השולטים בסיבה ותוצאה, המאפשרת לו שליטה טובה יותר על חייו.

 

שבתאי א' – הפלנטה שכולם אוהבים לשנוא [חובה לקרוא]

שאלות תשובות:
1. נחמה
0 מעלות
אני נהנית מאוד לקרוא את דברייך. הייתי שמחה אם היית מסבירה קצת על משמעות מעלות במפה. במיוחד ביחס לקיצוניים-0 מעלות או לחילופין 29 מעלות במזל מסויים. הרבה תודה
תשובה:
שלום נחמה תודה רבה. יכול להיות שאני אכין מאמר בנושא המעלות. אני צריכה לחשוב באופן יצירתי איך לבנות את זה. בברכה פנינה
2. מלכה
שבתאי בבית 10
פנינה שלום, רציתי לישאול, מה משמעות שבתאי בבית 10 כשהוא אינו מקושר לאף כוכב אחר. כלומר, שאר הכוכבים במפה הם בתחתית המפה האסרולוגית והם מקושרים בינהם, מלבד שבתאי שנימצא ברום המפה מבודד. בברכה מלכה
תשובה:
שלום לך מלכה היות ואני אמורה לראות את המפה כדי להבין את שאלתך, לא אוכל להגיב על שאלה זו. מי אמר שאין קשר בין שבתאי בבית עשר לשאר חלקי המפה??? הרי בתוכנות מסויימות שהן בעייתיות לא מסמנים את כל יחסי הכוכבים ואולי זה הרושם שאת מקבלת מהמפה שאת רואה. ואולי זה לא מדוייק? גם אם באמת אין קשר עדיין יש משמעות גדולה לנוכחות של פלנטות בכל מיני בתים. אך אין לי דרך לענות לך על זה בפורמט הקיים. זה עשוי להתפרק לכמה שיעורים כדי להסביר את הנושא. בברכה פנינה
3. כוכי
האם בהמשך השנה יגיע שבתאי לעקרב לגיחה ומתי.כוכי
תשובה :
לא כוכי. שבתאי יגיע לעקרב רק באוקטובר 2012. בברכה פנינה
4. רם
שבתאי בבית 1
היית רוצה לשמוע יותר מידע על המיקום של שבתאי בבית 1 בהרחבה אם אפשר, כאשר הוא במזל דלי בצמידות עם מאדים גם בבית 1
תשובה:
למשה חייבים לראות את כל המפה כדי לפענח את תפקיד שבתאי במפה הספציפית שלך. אי אפשר לנתק שום פלנטה מהתמונה הכללית.

12הערות

  1. אמירה

    היי פנינה,
    שבתאי אצלי בבית העשירי צמוד לנפטון ואוראנוס
    מה יכולים להיות המשמעויות לצמידות? ואיך יודעים אם ההיבטים שליליים?
    תודה. יש לך בלוג מקסים!

    • פנינה כץ

      אמירה שלום

      ממליצה תמיד לא לנתק שום פלנטות מהתמונה הכללית. צמידות של כוכבים היא משמעותית אך יש לה קשר לכל המפה ולהיבטים עם שאר הפלנטות. לא מנתחים מפה על פי היבט אחד גם אם הוא מאוד דומיננטי. בשנת 1989-1988 שלושת הפלנטות נפגשו אך בשנה זו היו להם היבט מובהק לפלוטו בעקרב ומול כירון בסרטן ועל כך ייתכנו עוד היבטים על פי התאריך המדויק שאדם נולד. לכן אני ממליצה שתתעלמי ממי שמנתח צמידות בלי לקשור אותה לתמונת המפה המדויקת.

      כל טוב
      פנינה

  2. תומר

    מה אומר שבתאי בבית 2
    כל החיים שלי אני נאבק עם ענייני עבודה קבועה וכסף והלוואות ולא רואה לזה סוף
    מה עושים עם זה?

    • פנינה כץ

      תומר שלום

      זה בדיוק מה ששבתאי גורם בבית 2. את הקושי להתפרנס את ההתמודדות עם ננושא הכסף ועדיין אני מכירה שעם שבתאי בבית 2 בונים בהדרגה יציבות כלכלית. ולפעמים שינוי גישה לנושא הכסף והחומר יכול לעזור.

      בברכה
      פנינה

  3. אורי

    שלום פנינה.
    כתבה מצוינת שיצא לי לקרוא בימים האחרונים. מעניין ביותר.
    יצא לי לקרוא שכתבת פעם שהשמש לא סובלת יחסים עם שתבאי.
    מדוע זו התפיסה בנוגע ליחסי שבתאי – שמש? והאם היבט הרמוני בין השמש לשבתאי עשוי להעניק לאינדיבידואל את תכונותיו ה"חיוביות" של שבתאי או שההיבט הרמוני דווקא מציב אתגרים? כמובן שהכל תלוי תלוי בשאר המפה ובמזלות בהם נמצאים הכוכבים. אשמח אם תוכלי לענות .

    תודה,
    אורי

    • פנינה כץ

      אורי שלום
      תודה רבה.
      שמש היא "פלנטה|"[מאור] שרוצה להאיר להפגין חיוניות לבטא את החום ו האנרגיות שלה. השמש מבטאת את האגו הטבעי של האדם ובכל מזל השמש מייצרת את החיבור עם הכוכב השליט של המזל שם השמש ממוקמת. שבתאי בצמידות מקרר, מעורר חרדות, מגביל, מדכא ועוטף אותה בעננה. ברור שהשמש מושפעת מעצמה מדכאת זו. ולכן צמידות "מורידה" מאוד את השמש מהרבה בחינות. וצמידות יכולה לבטא תקופה של דיכאון ומחלה. מן הסתם בהיבט הרמוני ההשפעה תהיה פחות קשה ומטיבה עם ארגון סדר ותכנון והכל תלוי במזל ובבית.

      בברכה
      פנינה

  4. בן ציון

    היי פנינה קראתי את שני המאמרים פשוט מרתק,כמות הידע והניתוח,הנאה צרופה.
    אני מזל גדי באופק סרטן שבתאי אצלי בבית 9 ב20° הייתי שמח לדעת יותר.
    תודה רבה.

    • פנינה כץ

      בן ציון שלום

      תודה רבה על הפרגון.
      בקרוב תעלה כתבה על שבתאי עם כניסתו למזל גדי ויהיו בכתבה פרטים רבים שיהיו לעזר רב להבין את הקונסטלציה.

      ברכות
      פנינה

  5. נועה

    אין אחת כמוך פנינה. אני מכירה הרבה אסטרולוגים ועוד לא ראיתי מצבור כזה של ידע ועושר שנפרש על פני שטחים ותחומים רבים… ולמרבה הפלא גם העומק לא נפקד מתחומי הידע הרבים שלך. בדר״כ אחד בא על חשבון השני, או ידע מגוון אך נוטה להיות שטחי,
    או מצומצם אך בעל עומק, אבל את פנינה, פרצת את המגבלה. חד משמעית. סקירה מאוד מדוייקת של סטורן, הפגנת ידע נרחב ועומק גם בפסיכולוגיה ומיתולוגיה.. בכתבות אחרות ניכר ידע עשיר גם בנושאים אחרים. את דייקת להפליא גם לגבי האפקט של היבטי שבתאי בבתים. בהחלט שיש מקום להתפעלות ולהערכה.

    • פנינה כץ

      היי נועה, שלום.

      תודה רבה מעומק ליבי. .ראשית, זה משמח שאת חושבת כך ושנית, שאת קוראת ולא מוותרת לעצמך היות ומה שקשה במיוחד באסטרולוגיה[מניסיון של שנים בלימוד התחום] לאנשים רבים זו כמות החומר הבלתי נלאית שצריך לקרוא ולהבין כדי לשלוט בנושא. אך גם ההבנה שאין נוסחאות פשוטות אם רוצים לדעת לנתח את טיבו של האדם , לדעת לצפות את מהלכיו לנתח את האירועים הצפויים או אלה שהיו חייבים להעמיק. . ואולי הכי חשוב נועה, נדרשת הרבה אהבה לתחום. אישית אני חיה אותו מגיל 14 והוא גדל בתוכי ואני גדלתי בתוכו. אני צריכה רק זמן להספיק לעשות את כל מה שאני עדיין מתכננת לכתוב ולחשוף למתעניינים.
      ושוב, המון תודה נועה ואני מבטיחה להמשיך.
      בברכה
      פנינה

  6. שמחה

    לא שונאת את שבתאי אבל איך מתמודדים איתו , בעיקר כשהוא בבית הרביעי?
    נדמה שהוא משתלט ומנהל ולאדם אין ממש בחירה , האם בעצם יצירת סדר ומשמעת ברמה הפרקטית היומיומית היא המפתח? או חשיבה חיובית? אשמח אם תאירי את עיניי
    תודה.

    • פנינה כץ

      שלום שמחה

      בכל בית שבתאי מייצר תהליך בנייה מחודש ובמובן הזה הוא חיובי וקונסטרוקטיבי וגם אם לא תעשי כלום הוא יבנה מה שצריך לבנות ויפרק את מה שצריך לפרק. אך אולי את מייחסת לו את כל הבעיות בשעה שאוראנוס פלוטו ויחסי יופיטר קשים במיוחד בשנתיים האחרונות במקביל לשבתאי, ומיצרים קשיים שיכולים להיות הגורמים למה שאת חווה. והאיבחון לכאורה ששבתאי אבי כל הבעיות יכול להיות לא נכון. חשיבה חיובית שייכת למבנה אישיות. אדם נולד עם חשיבה חיובית או פסימית. חשיבה פסימית ברוב המיקרים שייכת לחרדות או פחדים מאכזבות. אני לא מכירה את המפה שלך ואת התהליכים שכבר עברת, עוברת או צריכה לעבור ולכן זה יהיה יומרני לנסות לייעץ לך בדרך הזאת. אני לוקחת ברצינות את עבודת הייעוץ שלי ואני עושה זאת במיטבי כשאני מתמודדת עם מפה שלמה. ויש לי קושי שמאשימים פלנטה אחת בכל. זה פשוט שגוי ומעקר את כל משמעות מערך הכוכבים השלם. וחבל.
      כל טוב לך
      פנינה

השאר תגובה