כוכב השבת מרכאב Markab במזל דגים

כוכב השבת מארקב  : Markab במזל דגים ב:  29 ° 23   

מארכב הוא אלפא פאגסי נחשב לכוכב שבת ענק ממוקם בקונסטלציית פאגסוס. יש לו מגניטודה של 2.48 מעלות. והוא במרחק 133 שנות אור מכדור הארץ. 

שייך לרביעיית כוכבי השבת שבולטים בקונסטלציית פאגסוס אחריו  Algenib השלישי Scheat והרביעי   Alpheratz .כשכל השאר הם כוכבי שבת חשובים. 

 

מארכב הוא כוכב שבת  אמביוולנטי במשמעויות האסטרולוגיות שלו, בדרך כלל חוששים לעסוק בו בגלל הקונוטציות הפחות נעימות שהוא מייצר במפגש עם הכוכבים . הוא ממוקם במעלה  ° 23 [כל 50 שנה הוא בתזוזה של מעלה] במזל דגים בפאזה [עשירון]השלישית של המזל,  עשירון האחרון של מזל דגים מושפע באופן הטבעי ממזל עקרב ממרס ופלוטו. קבוצה אנרגטית לוחמת ובעל ביטוי עז מבחינה רגשית אך גם עם הומור עוקצני. [לייזה מינלי, קווינסי ג'ונס אלברט איינשטיין, מייקל קיין, בילי קריסטל, וייליאם מייסי, פיץ' גלדורף [ בתו של בוב גלדורף שכבר התאבדה], מוחמד דרוויש, דיאנה ארבוז, יוהאן שטראוס, אבא קובנר, דודו גבע , מיכאל הר סגור, דן מרגלית, יוני נתניהו, דורי בן זאב, איתן האבר, קורין אלאל, ניל סאדקה. ]

מארכב ממוקם בקבוצה השלישית במזל דגים זו הקבוצה היותר קונטרוברסלית – הקבוצה המושפעת  מלבד מנפטון באופן טבעי גם מהכוכבים  מרס פלוטו שליטי מזל עקרב- בדרך כלל כאלו שחוו טראומות לא פשוטות בילדות ולעיתים קרובות סובלים מרכילות/שיימינג בגלל הקושי להכיל את המורכבות. 

מארכב ממוקם במעלה 23 ° 29 נחשב לכוכב שבת  עם איכויות אינטלקטואליות גבוהות, נולד לחופש נצחי, נטיות ספרותיות, אך לא בעל מזל גדול.  המושפע מהכוכבים מרקורי, מרס וונוס, המפגש עם מארקב מסמל לעיתים אלימות,  עצב, בעיות ירושה ותאונות. ולקיחה בשבי של אנשים או חיילים, אירועים טרגיים ודרמטיים. 

 

על כוכבים המושפעים  מפגסוס ומי הוא? : המיתולוגיה מספרת על הסוס המיתולוגי המכונף, : פֵּגָסוֹס (Pegasus) היה סוס מכונף וסמל לחיים נצחיים, חיי אלמוות במיתולוגיה היוונית. פגסוס הוא בנם של מדוזה, הגורגונה ששערה עשוי נחשים ושל פוסידון, שהוא אל הים והסוסים. למרבה הצער, פגסוס נולד במותה של מדוזה, לאחר שנקטלה בידי פרסאוס, הגיבור הידוע.

המיתולוגיה מספרת שהוא ואחיו כריסאור בקעו מצווארה השחוט של מדוזה. יש גם גרסאות לפיהן הם יצאו מהאדמה שדמה של מדוזה נשטף אליה.

במיתולוגיה היוונית הוזכרו המעיינות שיצר פגסוס ברקיעות פרסותיו. כל אימת שהסוס המכונף רקע בפרסותיו על הקרקע, פרצו ממנה מי מעיין שופע. כך נוצר היפוקרנה, המעיין המקודש שעל הר המוזות הליקון.

פגסוס היה סוסו של הגיבור המיתולוגי בלרופון, שרכב על גבו לניצחונות כמו הכנעת הכימרה המפלצתית, הניצחון על האמזונות והכנעת בני סולימי. הם נפרדו כשפגסוס השליכו מעל גבו, מכיוון שבלרופון החליט לעוף על גבו אל האלים שבאולימפוס, או אפילו אל עבר השמש, כמו בסיפור אחר במיתולוגיה.

בהמשך חייו של פגסוס הוא השתכן באורוות סוסיו של זאוס, אבי האלים, שבאולימפוס. שם הוא המשיך בשושלת של סוסי כנף. 

פגסוס תואר לא פעם בספרי פנטזיה שונים, ברוב המקרים כיצור חיובי ושמח לסייע אך קנאי לפרטיותו ולמקומו.

פגאסוס היה סוסו המיתולוגי של בלפורון. הסוס שחי בכמיהה לחופש מוחלט לנצח. 

כשהכוכבים צמודים לכוכב השבת מארכב: 

ילידי מזל דגים שנולדו בעיקר בימים בין 16.3-12.3 השמש שלהם תהיה צמודה למארכב. אם השמש שלהם צמודה למארכב היא מעניקה כבוד, כסף, אך סכנות רבות מחום, קדחת, חתכים, כוויות  ואלימות לעיתים מוות אלים. 

בעלי אופק צמוד למעלת מארכב [24-22 במזל דגים] : טיפוס עם אנרגיות מהירות' אצה להם הדרך, עקשנות העלולה להוביל אף להרס, המשקעים מובילים את חיי האדם.

מרכז השמיים צמוד למארכב: אובדן הכבוד, הרס עצמי וסכנות של אלימות.

שכוכב מרקורי צמוד למארכב מעניק להם יכולות רוחניות ומנטליות, כישורים אינטלקטואליים, בעלי כישורים לחולל "רעש" סביבם, השפעה על התודעה של הסביבה, רגישות בדרכי הנשמה וסכנות למחלות באזורים הנשימה, ריאות חזה, נטיה לדכדוך. 

כשהירח צמוד למארכב: בעיות מבית, ממשפחה, מחד בריאות טובה מאידך ריבוי תאונות וסכנות פיזיות מפגיעה, היבטים קשים לירח ממאדים יתכנו סכנות פיזיות מאירועים אלימים, במלחמה ובצבא. 

אם ונוס צמודה למארכב- מעמידי פנים וצבועים נוטים להתחבר ובעיית התמכרויות לאלכוהול וסמים ונטייה להרס עצמי.  כשונוס הייתה צמודה למארקב, ב: 25.2.1994 ברוך גולדשטיין טבח 29 הרוגים. 

אם מרס צמוד למארכב: נטייה לנרגנות, וכחנות, מריבות, אלימות והפסדים בגין כל אלה. פיזית נטייה לדלקות ופגיעות פיזיות עלולות להסתבך בגין הזנחה. כשכוכב מרס היה צמוד למארקב ב: 3.3.1996 התחוללו שני פיגועים  אחד בקו 18 ברחוב יפו בירושלים נהרגו 19 איש ובפיגוע  בדיזנגוף נהרגו 13 איש. 

אם צמוד ליופיטר- הפסדים חומריים דרך מאבקי ירושות תבוסה במשפטים 

אם שבתאי צמוד למארכב גורל של עוני, כלא'  אדם שנדחה  עי הסביבה חוסר מזל במשפחה שנולד 

אם אורנוס צמוד למארכב גורם להרגלים חריגים, הפרעות למרות היותו חריף, נווד, חיים משונים בלתי רגילים, בעיות עם הורים, סכנות מתאונות ומאלימות. לעיתים בעיות נוירולוגיות ברגליים 

אם נפטון צמוד למארכב – גורם במישור האישי לאובדן, אירועים ומשברים נפשיים, התכנסות והתבודדות,  ברמה העולמית,  אסונות טבע גדולים המסכנים חיי אדם כמו מגפות, זיהומים, הצפות, הוריקנים, שיטפונות, גזים והרעלות. 

אם פלוטו צמוד למארכב – גורם לאירועים של שינויים בלתי צפויים בחיים קטיעת רצף החיים בגלל מלחמה, אובדן  פשיטת רגל, סוף פרק אחד ותחילתו של אחר,  ברמה העולמית מלחמה, אסון טבע קטלני, התפרצויות הר געש, 

 

לידת פגאסוס-. למרבה הצער, פגסוס נולד במותה של מדוזה, לאחר שנקטלה בידי פרסאוס, הגיבור הידוע- הציור המפורסם של המדוזה ע"י הצייר האיטלקי קארווג'ו אחרי 1590.

 

טבלת תזוזות כוכב השבת מארקב במזל דגים על פי שנים– 

כל הזכויות שמורות לפנינה כץ      6.3.2021

2הערות

  1. Yael

    תודה רבה פנינה זה מרתק!
    שאלה בקשר למונח- מגניטודה:
    הכוונה למרחק המעלות בן משפיע כשנוצר היבט? למשל, מרחק של עד 2.48 מעלות יחשב כצמידות?
    תודה!!

    • פנינה כץ

      שלום Yael

      מארכב? עד 3 מעלות. במיוחד. אעם כוכבים אישיים צמודים אליו זה הרבה יותר משמעותי. אבל הוא עצמתי בכל מקרה.

      בברכה
      פנינה

השאר תגובה