יופיטר[צדק] הפלנטה -המיתוס ושיברו.

יופיטר[צדק] – הפלנטה -המיתוס ושיברו.


יופיטר בעל שדות המגנטים החזקים ביותר במערכת השמש הרבה יותר גדול ועוצמתי מהשדות המגנטים שיש על כדור הארץ. פי 18,000 בעוצמה גדולה יותר משאר הפלנטות במערכת השמש.

"המיתוס" של יופיטר" – מול התובנות על יופיטר המודרני

יופיטר, או צדק – נקרא כך על שם האל היווני, זאוס. לפני התפתחות התודעה הפסיכולוגית, נחשב יופיטר כשולט על תחומי הצדק, החוכמה והשפע. מאמר זה נכתב בעקבות 30 שנות עבודה וחקר מעמיק על הפלנטות והשפעתן הפסיכולוגית, רגשית, מנטאלית ופיזית.
התפתחות מושג התודעה בחיינו,  הייתה מבחינתי קריאת כיוון ליציאה מהקונספט הישן ועיסוק מחודש בחקר הפלנטות. אין ספק שמאמר זה מהווה קריאת תיגר לקונספציה הקדומה יותר של יופיטר.אומנם מרבית עולם האסטרולוגיה, כולל אסטרולוגים בכירים מאמצים גישות ישנות כלפי יופיטר ועדיין מכנים אותו "המטיב הגדול" או "פלנטת השפע", אם כי,  כבר מתקשים להסביר מדוע צדק [על פי התיאוריה המיושנת] כשנכנס למזל השמש, לא בהכרח מביא אתו רק טוב ושפע.

כחוקרת בתחום, אני בהחלט מובילה קו שאינו מתפשר עם גישות מיושנות או אנכרוניסטיות.
מיהו באמת יופיטר מבחינת ההשפעה?יופיטר משפיע במפה על יכולת השכנוע הפנימי והצורך לראות את העובדות באופן אוטו-סוגסטיבי. אדם המושפע באופן בולט מיופיטר [בן מזל קשת או עם אופק קשת, או ריכוז כוכבים והשפעות בקשת] ירגיש צורך לראות את הדברים באופן סוגסטיבי עם שכנוע פנימי ועשוי להיות עיוור לגבי אמונתו. הוא יהיה פתוח לצורך להתפשט למרחבים ולהעצים את תחושותיו ורגשותיו. טיפוס יופיטרי, נוטה להתלהב בקלות ולהיות משוכנע בדבריו לעיתים באופן אטום לחלוטין. או עיוור. הטיפוס שמושפע מיופיטר באופן בולט יהיה זה שיבחר את המילים הגדולות והבומבסטיות יותר אך גם הצבעוניות יותר כדי לתאר דבר שהוא מאמין ומשוכנע בו, לכן טיפוס יופיטרי קלאסי יהיה: בעל כושר רטורי גבוה ידבר ויסביר בהרבה מילים ומשפטי מפתח  ובהתלהבות רבה עם יכולת לסחוף את האחרים סביבו רבים מהם יתבלו בהומור ויהפכו את נאומם לסוג של שואו.  רבים מהם נוטים להיות מורים אך גם אנשי שיווק המשוכנעים כי מה שיש בידיהם הוא הטוב ביותר.

יופיטר הנוטה להרחיב ולהתפשט, יגרום לאדם לכמיהה לגדול ולצמוח ולרצות להתפשט ככל שאפשר.  נטייה זו של התפשטות אם היא אינה קשורה בעובדות מציאותיות עלולה לגרום לאדם להמר ולסכן את עצמו או כל דבר שברשותו. יופיטר רוצה להיחשף ולהיראות וקיים בו הצורך בנראות  אך גם מסייעת לו להפיץ את הרעיון או כל דבר שהוא מעוניין לפרסם. לכן יופיטר מטבעו אחראי על הפרסום ועל יחסי הציבור במובן הרחב של המילה. יחד עם זאת אם יופיטר קשור לפלנטות אחרות בהיבטים מורכבים ומסובכים הפרסום עלול להיות גם שלילי ואפילו גרוטסקי או מגוחך.

בעבר נטו אסטרולוגים לדבר על יופיטר  כעל המיטיב הגדול. מתי באמת יופיטר מיטיב? באם הוא מצוי בהיבט חיובי עם פלנטות אחרות, לדוגמא במפת הלידה של וודי אלן – בן מזל קשת עם יחסי יופיטר ומרקורי. צ מידות זו היא שהעניקה לו את כישרון הכתיבה, אך גם את הזדמנות לבטא אותה ולזכות בפרסום בזכותה. אולם למרות אותה הזדמנות נפלאה לה זכה וודי אלן, יופיטר המיטיב לא הצליח לשחרר אותו מפרסום שלילי לגבי  נישואיו לבתו המאומצת ואותו יופיטר כחרב פיפיות השליך עליו "כתם" ודבק בו פרסום שלילי ואכן ומאז הועם זוהרו גם בתחומים האחרים. בן קשת אחר הוא ווינסטון צ'רצ'יל,שהיבטי צדק יצרו בו כישרון רטורי ויכולת פוליטית טובה ובעיקר הזדמנויות להיבחר ולהיות האדם הנכון במקום הנכון.

יחסי יופיטר עם הפלנטות האחרות -תמצית.

צדק ביחסים עם שמש יכול להעניק פרסום ואופטימיות, אך גם נטייה להגזמה, אקסטרווגנטיות והפרעה נרקיסיסטית.
צדק ביחסים עם הירח ייטיב עם היכולות הרגשיות ויחסי הציבור והוא עשוי לגרום למוניטין חיובי. באותה מידה הוא יכול גם לגרום לחוסר יציבות נפשית תלוי במזל והבית המעורב בקשר ביניהם.
צדק ביחסים עם מרקורי מרחיב את היכולות האינטלקטואליות ואת האינטליגנציה, אך עלול גם לגרום לאישיות גבולית ווכחנות, נטיה להיות צודקים בכל וכ"ו.
צדק ביחסים עם וונוס מעניק קלילות חברתית ויכולת להיות נאהב, אך עלול גם לגרום לעצלות,שטחיות,  קלות דעת ריקנות  וחוסר אחריות.
צדק ביחסים עם מאדים עשוי להעניק אנרגיות מעולות לספורט וחיוניות גבוהה, אך עלול גם לגרום לאלימות ולהפרעות התנהגותיות.
צדק ביחסים עם שבתאי מרחיב את הקשיים ואת המגבלות. מיקומו ותפקידו של שבתאי במפה יקבע את סוג הקושי- חוסר ידידותם של שתי פלנטות אלה עלול להשליך רבות במפה גם לגבי אירועים.
צדק ביחסים עם אוראנוס מעצים את חוסר היציבות ואת הנטייה לאירועים מפתיעים ובלתי צפויים; מיקומו במפה יקבע את הכיוון.
צדק ביחסים עם נפטון יעמיק את הרגישות, הפגיעות ואת היכולות האומנותיות אך עלול גם להשפיע על התמכרויות שקיעה  וקורבנות.
צדק ביחסים עם פלוטו יעצים את יכולת ההתחדשות והחיות אך עלול גם לגרום לאין ספור התחלות, סיומים ומשברים.

יופיטר וירחיו.[על שמות אהובותיו של יופיטר והיו רבות יותר]
השפעה פסיכולוגית של יופיטר

יופיטר דומיננטי במפה יעורר אמונה גדולה ותקווה בנראה ובנאמר ולכן אנשים המושפעים מיופיטר באופן בולט, יהיו אנשים המאמינים בעצמם ובהפגנת הביטחון העצמי שלהם.  יופיטר אך לעיתים  יהיה קשור בעיקר באוטוסוגסטיה ופחות בתחום ההוכחה והעובדה. לאנשים יופיטרים תהיה נטייה להגזים להפריז בביטוים ובעוצמתם. הם יהיו אנשים נלהבים, תוססים, מלאי שמחת חיים, חברותיים, תקשורתיים ובעלי כושר שכנוע. כמו כן הם יתקשו להקשיב לדעות של אחרים ויישארו צמודים לאמונתם. בדרך כלל אלה יהיו אנשים המהווים מסמר חברתי ויסחפו אחרים לאירועים, טיולים ושמחות. כאשר יופיטר מאוזן במפה, האדם נהנה מהאופטימיות שלו, חיובי כלפי אחרים ומפגין יכולת נתינה ונדיבות והאמונה שלו נוסכת אווירה נעימה מסביב ומקרינה נועם והטיפוס עשוי להיות אהיב במיוחד. חייו יהיו מלאים והוא יביע סקרנות לתרבות ולאנשים ממקומות רחוקים. האדם יהיה אנתרופולוג בנשמתו ופתוח להכיל דעות ותובנות של אחרים. חוש הצדק שלו יהיה מאוזן והוא יצליח לחיות בשלמות נפשית עם עצמו ועם הסביבה. הוא יזדקק לזוגיות המעניקה לו מרחב מחייה ויכולת לגיוון ועניין.

ווינסטון צ'רצ'יל נולד ב-30.11.1874 וודסטוק בריטניה בשעה 01.30
בן מזל קשת עם אופק מאזניים[29.56 בבתולה].היה ראש ממשלת בריטניה בשנים 1940 – 1945 ובשנים 1951 – 1955. בזכות נחישותו והחלטותיו בזמן מלחמת העולם השנייה, הוכר כאדריכל הניצחון על גרמניה הנאצית וכאחד מגדולי המדינאים במאה ה-20. על ספרי ההיסטוריה שכתב הוענק לו פרס נובל לספרות.

וונוס שליט המפה בנסיגה במזל קשת בית 3 בהיבט הרמוני של 60 מעלות ליופיטר במאזניים בבית הראשון. קשת טיפוסי בעל כישרון רטורי[בית 3] כישרון כתיבה עליו זכה בפרס נובל לספרות והיה אדם מבריק עם יכולת תקשורתית מעל לממוצע- נאומיו התפרסמו וצוטטו על ידי מדינאים, היסטוריונים ואדריכלי מלחמות.
על קורבנות החיילים הבריטים הצעירים אמר משפט שעד היום נוטים לצטט אותו בהקשרים אחרים: "מעולם, בשדה מאבקי אנוש, לא חבו רבים כל כך, הרבה כל כך, למעטים כל כך".
היה איש   שהקרין קסם,  חביבות,  הומור טיפוסיים לקשת יחסי וונוס יופיטר מספרים על היוולדו עם כפית זהב [אביו היה לורד ואימו בתו של מיליונר אמריקאי] . וונוס הנסוגה בקשת יוצרת היבט הרמוני לנפטון, כירון, פאלאס וראש דרקון בטלה בית 7 הבית המעניק יכולת ציבוריתולנהל משאי ומתן בנושאים השפיע על ציבור גדול עם רעיונותיו קיסמו אך גם יכולת לחימה ואומץ של שלל הכוכבים בטלה.
את עיקשותו הרבה לעמוד מול רבים שהתנגדו למהלכי המלחמה או להחלטות יוצאות דופן שלו אפשר לזהות בריבוע הפיקס הגדול במפה שלו בין: למרות כפית הזהב איתה הוא נולד הריבוע הזה מבטיח עמידה, לוחמנות, אידיאולוגיה אותה הוא לא מכר גם במחיר הפסד מעמדו. הריבוע הנוצר בין אוראנוס באריה[בית 11] למרקורי בעקרב[בית 2]  ללילית בדלי[בית 5] ו-ריבוע לפלוטו בשור[בית 8]  כל זה הבטיח יכולת עמידה בולדוזרית גם בלחימתו לבטל את הסכם התבוסה של צ'מברלין מול גרמניה – היטלר כמו גם יכולת ההובלה שלו בין בנות הברית במלחמת העולם. בניגוד להיטלר הוא הסתובב באיזורי הקרבות והיה בקשר עם החיילים בשטח. ירח ב-29 מעלות במזל אריה על כוכב השבת ריגולוס המלכותי.
ריגולוס ממוקם בדיוק בליבו של מזל אריה.

צ'רצ'יל מיצה את יכולותיו ועבד קשה למרות שיכול היה להסתפק בכתיבת ספרים. דווקא הריבוע הגדול במזלות הפיקס
גרם ודחף אותו להתאמץ ולהזיע קשה  ולהיות מעורב היסטורית בעשייה הכי גדולה שהיתה במאה הקודמת.

פעילות מופרזת של יופיטר

הפרזה של יופיטר במפה יכולה לגרום לאדם להיות שרלטן, מבטיח הבטחות שווא, שקרן פתולוגי, משלה את הסביבה. אך הוא יעשה זאת באמונה גדולה ובכושר שכנוע עד שאחרים יתקשו לעמוד מול עוצמת כוח השכנוע שלו. הוא יעשה הכול כדי להקסים את הסביבה באמצעות הומור, סיפורים,  יצירת אווירה ממגנטת סביבו, ינצל את הכריזמה שלו, כולל חציית קווים אדומים, מוסריים וחוקיים. כל זאת ייעשה כדי לספק את הצרכים הגרנדיוזיים של אישיותו. יופיטר אחראי על רצונו של האדם להתחדש וללכת הלאה, ולכן תפקידו להדחיק ולהכחיש כדי שדבר לא יפריע לו להתקדם. מנגנון ההדחקה וההכחשה קשור ביופיטר ואנשים בהשפעתו מגיבים לעיתים באופן ילדותי על חוסר רצונם לרדת לחקר הבעיה או לדוש בה או להעמיק בה ויעדיפו ללכת הלאה- אחד מהגורמים היותר חזקים של טיפוס יופיטרי "להתפשט" זה כדי שהוא לא יזדקק להעמיק ולהתמודד מול עובדות לא נוחות לו. אנשים עם השפעת יופיטר מופרזת מנהלים מערכת חיים חיצונית המתקשרת לאמונתם ולאוטוסוגסטיה שלהם כלפי עצמיותם, והם לא יתנו לאיש להפריע להם. במילים אחרות – מה שאינו יפה ונעים,  מה שמעיק – מושלך או מוכחש מיידית. ככל שההפרעה גדולה יותר, הם יכריזו על מודעות גבוהה לחולשותיהם וזאת בכדי להפגין תובנות בשעה שהם מנותקים רגשית מאמירותיהם ובעצם משקים גם לעצמם. הם יפעלו טוב במרחבים פתוחים ויהפכו לקלאסטרופוביים אם ייאלצו לשבת זמן ממושך במקום קטן וצר. בצרכיו הטבעיים זקוק האדם היופיטרי  להתקדם הכי רחוק שאפשר ולבלוע בקסמו הענק את העולם על כל אנשיו. אין ספק שארכי טיפוס כזה סובל בתוכו, משום שהוא אינו יודע שובע ובהעדר ריגושים, הוא נופל לדיכאון. קיימת בעיית גבולות  [אומניפוטנציה] שתעמוד תמיד בקונפליקט עם הסביבה והוא יסבול מתסכולים על שהסביבה המייצגת את החוקי- המוסר החברתי מאמללים אותו ומגבילים אותו. למרות היכולות החברותיות שלו וחביבות פניו,  תפיסת האחר תחת השפעה חזקה של יופיטר, תהיה מצומצמת לצרכים האופורטוניסטיים.  החביבות היתרה תופגן בעיקר כלפי אותם המחצינים את הערצתם על מנת להשיג מעריצים נוספים.  האדם היופיטרי עם הפרעה באישיות יחמיא וינהג בחביבות,  הכל בכדי להשיג עוד נפש מעריצה. ביחסים זוגיים הוא יחפש ריגושים והרפתקאות ובמידה ולא ימצא,  הוא לא יהסס לנהל כמה  מערכות יחסים מקבילות וייטיב לשקר ולהונות את כולם.


מפה של וודי אלן.
קשת עם יופיטר בקשת. האופק בתולה ושליטו של המזל הוא מרקורי הממוקם בקשת בצמידות לשמש וליופיטר בקשת.   
הסיטיליום מרקורי-שמש[או הצמידות המפותחת הזאת] – יופיטר בבית 4  בקשת היבט דומיננטי זה מכתיב את מהות ותמצית המפה – כישרון הכתיבה, הומור עצמי, אינטליגנציה גבוהה,ציניות, חידודים,  הגזמות, זחיחות , יהירות התכונות  של בן מזל קשת טיפוסי . הילדות שלו כנער יהודי קטן ובלתי מפתוח בברוקלין עם האימא היהודיה הטיפוסית שימשו חומרים לכתיבתו מגיל צעיר. הקומבינציה של שלושת הפלנטות בצמידות   יוצרות  90 מעלות לשבתאי בדגים בבית 7- הדיכדוך הטיפוסי שלו שיצר הומור רב על עצמו ועל מוצאו, גופו הקטן, האלרגיות שלו ומחלת האסטמה, הרזון שרדף אותו כישרון של ליצור מהלימון לימונדה. אוראנוס חשוב במפה שלו בגלל מיקומו בבית 9 הבית של מזל קשת. אוראנוס בשור בבית 9 מחזק את נטייתו לא להשתייך לשום ממסד, קבוצה ולפעול על פי ראותו באופן אינדיבידואלי. יחסי אוראנוס 90 מעלות לפלוטו בבית 11[הבית הטבעי של מזל דלי] מבטאים סוג של מיניות עם נטיות הומוסקסואליות מודחקות על גבול פדופיליה [במיוחד שהירח שלו בדלי יוצר היבט הרמוני לוונוס במאזניים והוא מעדיף את אישיותן של הנשים בגוף נערי]  ולא מפליא אותי שהוא התחתן עם נשים בעלות מראה נערי כמו מאיה פארו ואשתו[בתו המאומצת] העכשווית.  אמנם נישואיו עם נשים צעירות ממנו באופן חריג גרמו להרמת גבה של החברה אך נישואיו האחרונים לבתו המאומצת כשהוא היה בן 56 והיא היתה בת 19היו בבחינת "שבירת טאבו".  Soon-Yi Previn שנולדה ב-8.10.1970[אין שעת לידה] עוררו כעס על חציית גבולות מוסרית,  תכונה אופיינית לקשת טיפוסי להרגיש "שמותר לו הכל" להיות שחצן, זחוח ולצפצף על כולם. הם אימצו יחד 2 ילדים סינים. כירון במזל תאומים מוסיף מאוד לקשיי הזהות שלו[מרקורי שליט המפה בבתולה] מול השמש, מבטא תקופות של דיכאון וקשיים פסיכולוגיים קשים. המיקום בבית 10 קשור לתחושת החיצוי שלו בנושא התדמית. הוא ניזון למעשה מתדמיתו בציבור,  היות והוא זקוק לפירסום סרטיו ומאידך הוא סובל מהאנטגוניזם של הממסד כלפי מעשיו. דמות חצויה, דיכוטומית ומעניין מי שיעשה עליו את הסרט אם ידע לצחוק ולכאוב כפי שוודי אלן הטיב ליצור בסרטיו. בשנים אלו  נפטון  צמוד לשבתאי שלו ויוצר לו היבטים של 90 מעלות לשמש, מרקורי יופיטר. אין ספק שזה מעורר בעיות בריאות הצפה של הדיכאון אך יכול לגרום לו סוג של שיטיון ושכחה.

ההיבט הבריאותי

במחקר שאני עורכת בשנים האחרונות בתחום הנפש – גוף, אני מגיעה למסקנה שיופיטר מעורב עקב עוצמתו וחיוניותו בתחומי גוף רבים. זאת למרות שבאופן מסורתי הוא שולט בכבד ובשומן. יופיטר היא פלנטה המשפיעה באנרגיית אש והיא מהירה וגדולה. בכל מעורבות פיזית במחלות או בבעיות תפקודיות, יעניק יופיטר את העוצמה והגודל לבעיה ויגרום להתפשטות הבעיה בגוף. יופיטר אחראי על הצורך להזין את הגוף בשומנים האחראים על תפקודי כלי הדם, אך בעצם הוא משתתף כבר בפעולת התיאבון במידה והוא גדול  וגורם לאדם לאכול מעבר לצרכיו. הוא משתתף בכל הפעילויות הנוגעות ל – eating disorder גם באנורקסיה, כשהוא גורם להגזמה של הסובל מאנורקסיה, לרצות להיעלם.  עקב קשריו עם הפלנטות בגלל גודלו והשפעתו, הוא עלול להגדיל את עוצמת המחלה או ליצור גידולים במקומות המתקשרים לבעיות בריאות. נטייה ל Obesity מושפעת ישירות מיופיטר. הוא אחראי לגודל ולגידול עצמו, אך גם להתפשטות מהירה. הפרעות של תפקודי כבד ומחלות כמו צירוזיס,  עודף כולסטרול,  עודף טריגליצרידים היות והכבד אחראי על יצור השומנים בכלי הדם המקלים על העברת המזון ההכרחי לתחזוקת הגוף. הכבד הוא אחד מהאברים החשובים ביותר בתהליך חילוף החומרים. הוא מנטרל רעלים,  מאחסן גליקוגן ומכין את חלבוני הפלזמה. הכבד מהווה בנק דם העוזר לפירוק ומטפל "בארסיות" החומרים המגיעים לתוכו ובכל הרעלים. הכבד מווסת את הגלוקוזה, לכן הוא אחראי, יחד עם הלבלב, לנטייה סוכרתית. הוא מייצר תאי דם אדומים במקום אלו הנהרסים, מייצר שומנים ומתרגם חומצות אמיניות לאנרגיה. יופיטר אחראי על האגן [ידועה התמונה של האיש-סוס, כשמהאגן של האדם ממשיך גוף של סוס עם זנב] הישבן ועצם הזנב.
פרנק זאפה -קשת עם אופק קשת.

פרנק זאפה נולד ב-21.12.1940 בלטימור-מרילנד. בשעה 06.22.
קשת עם אופק קשת. המרקורי שלו באופק[אכן סבל מאסטמה מה ששינה את חייו כי הוריו נאלצו לעבור בגלל בריאותו לחוף המערבי]
שליט האופק הוא יופיטר הממוקם במזל שור[מזל המוזיקה והקול] בבית 5 הבית היצירתי ביותר.  אוראנוס, יופיטר ושבתאי בבית 5. הם מבטאים את מי שהיה פרנק זאפה. מוזיקה ויצירה ככלי ביטוי. מלחמתו בממסד השמרני עם שבתאי ב-90 מעלות עם פלוטו[8] ואוראנוס מקוריות יצירתית, רעיונאית וחשיבתית.
זאפה היה מלחין, גיטריסט וזמר אמריקאי. רבות מיצירותיו הן סאטירות פוליטיות נוקבות, מלאות בהומור שחור, עם דגש על הממסד והממשל האמריקני. על כן זכה לביקורות נוקבות מארגונים רבים ולמעמד שנוי במחלוקת.-1963, בתוכנית האירוח הפופולרית "המופע של סטיב אלן"; זאפה הופיע לבדו, כשכלי הנגינה שלו הוא אופניים הפוכים על גבם, מהם הוציא זאפה שלל צלילים תוך שימוש בגלגל ככלי הקשה ובכידון ככלי נשיפה, בין השאר.


כטיפוס יופיטרי קלאסי לא היו לו גבולות בשום תחום, אופק קשת עם מרקורי באופק עשוי להיות דברן בלתי נלאה. אפשר להגיד שזאפה דיבר ובוודאי לא שתק. נחשב לאדם עם פה גדול, ביקורתי, הומור שחור וסרקסטי מאוד[בלי גבולות] אך הוא דיבר לעניין ונחשב לאחד מהאמנים החכמים והמצוטטים ביותר. יחסי יופיטר עם פלוטו[90 מעלות] בבית 8 , גרמו לו לשבור כל מסגרת וכל טאבו כולל שילוב פורנו במופעיו כדי ליצור פרובוקציה. הוא הקים את להקת האימהות שהייתה להקה מחתרתית פרובוקטיבית. אוראנוס בבית 5 מסמל את אחד המיקומים הנועזים יותר ובמיוחד יחסי אוראנוס במולות למרס בעקרב –  שום דבר לא עמד בדרכו כדי לבטא את עצמו. נחשב לאדם מחונן ואינטליגנט באופן מיוחד במינו הטקסטים של השירה שלו הפכו לתנך של כל מי שעסק בתרבות ואמנות ועד היום הוא מצוטט בהקשרים רבים. הוא הוציא את תקליט הרוק השני בהיסטוריה אחרי דילן נחשב לחלוץ בסגנונו הסאטירי שנחשב אפילו לאכזרי.
ציטוטים שלו:
"הראש הוא כמו מצנח…הוא לא עובד אם לא פתחים אותו"
"כשאלוהים ברא את הרפובליקנים הוא ויתר על כל הדברים האחרים."
"בשבילי, חוסר ההיגיון היא המציאות היחידה."
"אם אתה מתעסק ברוקנרול, הסיכוי היחידי הוא שתפסיד מזה."
הוא חי חיים אינטנסיביים סביב מוזיקה ואלפי מופעים בכל העולם ומת אדם צעיר מסרטן הערמונית [יופיטר פלוטו מבית 5 לפלוטו וכירון  בבית 8 הקשור לערמונית] בן 53 כשעשר שנים מתוכם היה חולה ולא הפסיק להופיע.
בשנת 1991 נבחר זאפה לאחד מתוך ארבעה מלחינים אשר יצירותיהם בוצעו בפסטיבל פרנקפורט ב-1992 (האחרים היו ג'ון קייג', קרלהיינץ שטוקהאוזן ואלכסנדר קנייפל). הרכב קאמרי גרמני בשם "אנסמבל מודרן" פנה לזאפה במטרה לבצע את יצירותיו בפסטיבל. בקונצרט הראשון שנערך ניצח זאפה על התזמורת במספר קטעים וקיבל תשואות למשך 20 דקות. זאפה לא יכול לנכוח בכל הקונצרטים האחרים שנערכו, מפאת מחלתו. אלו היו הופעותיו הפומביות האחרונות. קטעים מתוך הקונצרטים הללו הופיעו באלבומים The Yellow Shark שיצא ב-1993 (שהיה אלבומו האחרון שהוציא במהלך חייו), ו-Everything Is Healing Nicely שיצא לאחר מותו, בשנת 1999. לקראת מותו סיים זאפה יצירת סינקלוויר גדולה בשם Civilization, Phaze III שיצאה כאלבום לאחר מותו, בשנת 1994.

פרנק זאפה מת ב-4 בדצמבר 1993 בביתו, כשלצידו אשתו וילדיו. הוא נקבר למחרת בטקס פרטי בקבר לא מסומן בבית העלמין בווסטווד, לוס אנג'לס. ב-6 בדצמבר הודיעה משפחתו לציבור ש"המלחין פרנק זאפה עזב למסע ההופעות הסופי שלו קצת לפני 6 בערב ביום שבת.
כשיופיטר הכוכב האישי שלו הגיע למעלה 5 במזל עקרב מול היופיטר המקורי שלו בשור ו-90 מעלות לפלוטו במזל אריה[בית 8], היבט שחזר כל 12 שנה רק שב-Progression שלו וונוס הגיעה למעלה 6.53 במזל דלי ויצרה 90 מעלות ליופיטר ולשבתאי בשור והמסך ירד על המוזיקאי המחונן פרנק זאפה.

השפעה כלכלית

יופיטר מסמל את הצורך בשפע ובהצלחה גדולה. טיפוס המושפע מיופיטר באופן חיובי, יצליח להגיע להישגים מרשימים וייהנה משפע כלכלי. כמו כן הוא יהיה מסוגל למנף הצלחה ולעיתים יזדקק לשותף כדי להשלים חסרונות כמו : נטייה לאידיאליזציה או נטייה להוצאות שלא לצורך.  השפעה שלילית של יופיטר תגרום לחיפוש דרכים קצרות להתעשרות, הימורים וחוסר אמינות, שיכנוע אחרים ונתייה להתפתות לכל הרפתקאה קצרה שמעוררת פנטזיה להתעשרות מהירה.  אדם כזה מסוגל למכור כל דבר, גם במחיר האיכות וינצל אנשים מבחינה כספית מבלי להניד עפעף. תתכן אף מעורבות בפשעי צווארון לבן כמו מעילה והוצאת כספים במירמה.

ידוענים תחת השפעת יופיטר

מוזיקה: מאריה קאלס, בט מידלר, סמי דיוויס, פרנק סינטרה, טום ווייטס, לודוויג ואן בטהובן, איירה גרשווין, ג'ים מוריסון, ג'ימי הנדריקס, טינה טרנר, שינייד אוקונור, פראנק זאפה.
אומנות וספרות: דייגו ריביירה, ואסילי קנדינסקי, ג'ונתן סוויפט, יוג'ין אונסקו, וולט דיסני, וודי אלן.
שחקנים: ברוס לי, ג'יין פונדה, מאריסה תומיי, דריל האנה, גו'די דנץ, ג'ון מלקוביץ, בראד פיט.
פוליטיקה: ווינסטון צ'רצ'יל, יוזף סטאלין.

יופיטר במזל אריה

יופיטר במזל סרטן.

יופיטר במזל תאומים

יופיטר בנסיגה- התנהגותו

מומלץ לקרוא על מזל קשת
ועל מזל
דגים המושפעים מיופיטר ישירות.

כל הזכויות שמורות לפנינה כץ.

נכתב יולי 2010
עודכן – יולי 2013..

עודכן מאי 2015

 

שאלות תשובות:
. אוריתה
האם ידוע מסלולו העתידי של צדק?…
 תשובה:
פנינה היקרה, שלום רב, הבנתי שצדק שוהה כשנתיים בכל מזל, ושהוא נע לפי הסדר. האם ידוע מתי צדק אמור להגיע למזל עקרב? האם בעוד כ-6 שנים כלומר בשנת 2021? בתודה ובכבוד, אוריתה.  שלום אוריתה. לא שנתיים, יופיטר שוהה כ-13 חודש בכל מזל. וארבעה חודשים מתוך השנה הם בנסיגה. באוגוסט הקרוב הוא יהיה במזל בתולה ובספטמבר 2016, הוא יגיע למזל מאזניים.טב באוקטובר 2017 יופיטר יגיע למזל עקרב. כל טוב לך, פנינה
2. אלון
יופיטר בעקרב
היי פנינה אפשר קצת פרטים על יופיטר בעקרב?? אני יודע שחייב לראות את כל המפה ואת ההיבטים אבל בכל זאת אני סקרן רוצה לדעת אפילו קצת אם אפשר.. תודה לך מראש
תשובה:
23.9.2014
היי אלון בעיקרון אם קראת את הכתבה אז הבנת שיופיטר מרחיב את כל מה שהוא נתקל בו[פלנטה, בית ויחסי כוכבים] . במזל עקרב הוא מרחיב את התכונות העקרביות[תקרא על מזל עקרב] המתקשרות במיוחד להישרדות העקרבית לחזקה במיוחד[אם מדובר בכסף, תאוות חיים, כוח]. ברם, באיזו צורה יופיטר בעקרב משפיע אצלך? זה יהיה על פי היחסים שיופיטר מייצר ממזל עקרב , ובאיזה בית במפה הוא ממוקם. כאמור, כדי להבין את השלכותיו חייבים לבדוק עם אילו פלנטות יופיטר נפגש במפה שלך ובאיזה אופן. ואלה ישקפו את איפיוניו ועוצמתו. צריך להבין שהרחבת תכונות עקרביות אומר לטוב ולרע. עקרב נחשב למלך ההישרדות אך גם בעל הכוח ההרסני עצמי הכי חזק. דבר והיפוכו. מבין? בברכת שנה טובה פנינה
3. עדנה חפץ
היי פנינה, ניתוח מעניין של כוכב יופיטר ואהבתי את ההתייחסות שלך שאינה נצמדת לתפיסות אסטרולוגיות שגרתיות. איך ניתן להבין,אם בכלל, יופיטר בסרטן בבית שני exalt לא בצמידות לכוכב אך באותו הבית נמצאת גם וונוס. בתודה.
תשובה:
עדנה שלום תודה רבה. כל היבט הוא בזכות עצמו. וונוס צריך להישפט ביחס לבית שהוא נמצא, ביחס לכוכבים אחרים ולתפקידו במפה ככוכב. בברכה פנינה
4. שרה
מדהים

21הערות

  1. אוריה

    היי פנינה,
    האם גם היבט 120 בין יופיטר לשבתאי מרחיב את הקשיים ואת המגבלות?

    • פנינה כץ

      היי אוריה,

      כל קשר בין יופיטר לשבתאי יהיה קשר גורלי. וקשר שצדק מעצים את שבתאי. חשוב באילו מזלות הם ממוקמים, בתים ולאילו כוכבים יש להם קשר?

      בברכה
      פנינה

  2. שושנה

    יופיטר בגדי מתי יכנס לגדי ואיך זה ישפיע על מזל דגים תודה

  3. מאיה

    היי אני ממש חייבת לשאול לאחרונה כי גיליתי שהיופיטר שלי בבית ה8 …זה ממש רע ? או שהחיים שלי יהיו בסדר ? זה ממש מדאיג אותי לאחרונה. שמעתי שזה יכול להיות ממש רע כשיופיטר נמצא בבית ה8 .

    • פנינה כץ

      מאיה שלום

      אף פלנטה לא יכולה להיות מנותקת מההקשר הכללי. להגיד שכוכב יופיטר מרע לאדם כי הוא בבית 8 זה ניסוח רדוד שטחי ומנותק מההקשר של המפה. יש לנו מעל 10 פלנטות [מערכת השמש] במפה ועוד עשרות השפעות מכוכבי שבת ועוד עשרות היבטים בין הפלנטות במפה בבתים שונים ואחרים. לכן אין לאמירה כזאת על יופיטר משמעות רצינית. "תעשיית" השמועות באסטרולוגיה קשורה לאנשים שאינם מקצועיים באמת בתחום. אבל מתאים להם להפגין "ידע גדול" לכאורה. מי שמנתק פלנטה מההקשר שלה במפה ומנתח על פיה את חיי האדם, מדבר בעד עצמו.

      בברכה
      פנינה

  4. אורי

    שלום פנינה ותחילת שבוע טוב.
    תודה על תשובה מרתקת ועניינית, באמת שזו פריבלגיה שאת חולקת איתנו מהידע הרב שלך.
    אגיד ואומר שאני חושב שקראתי כמעט על התוכן שיש לך באתר, אך בעצתך שבתי לקרוא את הכתבה שכתבת על שבתאי פעם נוספת.
    גם אצלי שבתאי דומיננטי יחסית, שכן הוא ניצב 7 מעלות בצמוד לאופק במזל דגים, אם כי ללא יחסים עם יופיטר. אני לומד לאט לאט לעבוד עם שבתאי ולהימנע ממרמור בהקשרו, כי מאוד קל להגיע לשם. עם זאת, אני מוקיר תודה על היכולת שהוא נותן לעבוד, להתקדם ולהגיע ליעדים מעשיים ברורים. אכן כוכב מאוד "לא ישראלי" בהקשר הזה.
    מעניין במיוחד מה שאמרת בנוגע לכוכבים הטרנס סטורנים ועל כך שהם אינם מעצבי אישיות בלבד אלא מעצבי חיים, שלא לומר קרמאתיים.

    תחילת שבוע נהדרת ושוב תודה,
    אורי

    • פנינה כץ

      אורי שלום.
      ראשית, בשמחה. כל מטרת האתר שלי זה להעניק ידע ותובנות מעבר לתחזיות.
      ותודה שיש לך עניין בנושא. זה תמיד משמח.
      אם כבר ציינת את האופק במזל דגים וששבתאי קרוב מאוד לאופק אז השפעתו אכן דומיננטית ועוזרת לך לקבל את המציאות טוב יותר אך גם לשלוט על נושא תת המודע שכן מזל דגים תמיד יהיה תת מודע גם כשהוא בבית ראשון. שבתאי הוא לא ישראלי כפי שציינת. הוא בהחלט שייך למקומות שעברו הרבה דורות של תהליכים ויש את הרוגע והחדווה להמתין לתוצאות ארוכות טווח בלי להרגיש בהיסטריה של בנייה על משקל "חומה ומגדל" שטבוע בטבע הישראלי מרגע עלייתו על קרקע המדינה. לעם היהודי יש תהליכים ארוכים אבל שבירת חייו בכל הגלויות שהוא נאלץ לעזוב את המדינה ולחיות תחת שליטת זרים שינתה את המזג שלו שמן הסתם היה דומה יותר לשוכני הארץ שחיים תחת עץ הזית עוסקים במסיק זית ואכילת תאנים וגפנים, עבודה אדמה וקריאה בספר התנ"ך או ספר רוח אחר כדי להרבות תובנות. ותבונה. הכנסת העולם המערבי [במיוחד האמריקאי] לישראל היה בבחינת דרמה שיצרה חברתית בעיות לא פשוטות. ככל שהזמן עובר ברור שזו הייתה בחירה לא מוצלחת.

      בכל מקרה תודה על התגובה
      פנינה

  5. אורי

    היי פנינה,
    תודה רבה על תשובה מפורטת ומעניינת. מעריך מאוד מאוד.
    זכרתי שפעם כתבת על תפיסות ארכאיות בנוגע לאסטרולוגיה שהובילו לסיווג של היבטים לא הרמוניים כ"רעים" והיבטים הרמוניים כ"טובים". כתבת שעל מנת להגיע להבנה אסטרלוגית שלמה ומדויקת יותר יש לצאת מהראייה הדיכוטומית הזו.
    שאלתי ספציפית בנוגע ליחסי יופיטר – שבתאי כי תהיתי אם היבט הרמוני בין השניים יכול להיות אפילו יותר מזיק מהיבט לא הרמוני. חשבתי שאולי ההרמוניה בין השניים בסקסטייל או בטריין עשויה לאפשר ליופיטר להרחיב ביתר קלות (הרי ההיבט הרמוני) את המגבלות שמציב שבתאי, בעוד שבהיבט לא הרמוני בין השניים יש דווקא ריסון של היכולת של יופיטר לנפח את התכונות השבתאיות של עכבות, מוגבלות ונוקשות. לכן, כביכול, היבט הרמוני הוא יותר "מזיק" בהקשר הזה.
    מתשובתך הבנתי כי עדיף שלא יהיו יחסים בכלל בין השניים אך עדיין נשארתי תוהה על ההבדלים בין היחסים ההרמוניים ללא – הרמוניים.

    תודה, רבה,
    אורי

    • פנינה כץ

      הי אורי
      אני עדיין חושבת שהגישה של היבטים הרמוניים ודיס הרמוניים כטרדיציה מיושנת ואנכרוניסטית. אך שבתאי הוא כוכב בעל משקל גדול מאוד בהשפעה גם על יופיטר. האם קראת את הפרקים על :שבתאי – הפלנטה שכולם אוהבים לשנוא ויש לו המשך פרק ב '. מכיוון שהיחס אליו לצערי גם מוטעה ולכן בחרתי לו את הכותרת הזאת. בישראל במיוחד מתעבים אותו. אתה לא תפגוש תופעה כזאת בשום מקום בעולם0 ביחס לשבתאי. מה שמוכיח על המזג הישראלי שלא אוהב להמתין ולחכות ובבואך לשבתאי אתה צריך אורך רוח סבלנות ויכולת להבין את מושג הבנייה ההדרגתית. שבתאי כשהוא ביחסים עם יופיטר הוא יתן את הטון בגלל כובדו כי הוא בפיזיקה כוח הגרביטציה שתמיד מנצח בכל יחסי הכוכבים שבעלי מסלול קצר משלו כלומר עד וכולל יופיטר. והיחסים שהוא מכתיב הם קובעים. הוא מגביל, מקצר, מצמצם וכ"ו. אחרי שתקרא אותו אתה תבין למה השפעתו "המרסנת" עלולה להשפיע על חיי אדם. שבתאי משפיע על הגורל שלנו ואין לו יחסים קצרי טווח כמו פלנטה אחרת. הריסון של שבתאי יכול לבטא ולהתבטא גם בנכות, מגבלה פיזית ולכן אף פעם לא טוב להם להיות ביחסים. אישית יש לי יחסים קשים בין שבתאי ויופיטר ואני בהחלט מרגישה את מגבלותיו ויש אנשים שמרגישים אף יותר. משבתאי והכוכבים הטרנס-טורניים ההשפעה בהיבטים שונה מהכוכבים האישיים ששם לדיס הרמוני ולהרמוניה יש משמעות האחרת. כי אלה פלנטות שמעצבות את חיינו לא רק את אשיותינו. לוקח שנים של עשרות אלפי מפות להבין את הדקויות של ההיבטים. ובכל מפה יש חוקיות הנקבעת על פי אופי המפה[שליט האופק שליט המפה ]

      בברכה
      פנינה

  6. אורי

    שלום פנינה,
    כתבה מעניינת ביותר שיצא לי כבר לקרוא.
    יש לי שאלה בנוגע ליחסי שבתאי יופיטר שהייתי שמח אם תוכלי לענות עליה.
    כתבת שבאופן כללי, כמובן כל מפה לסוגה, יחסים בין שבתאי ליופיטר מרחיבים את הקשיים. כשמדובר בשתי פלנטות אלה, האם לא "עדיף" שהיחסים יהיו לא הרמוניים, כלומר ריבוע או מולות? הרי אם הרמוניה יוצרת זרימה אז בהיבט הרמוני יופיטר מרחיב ביתר קלות את העכבות והקשיים שמציב שבתאי בעוד שמבסגרת יחסים לא הרמוניים יותר "קשה" ליופיטר להרחיב את העכבות של שתבאי בגלל הקונפליקט שמביא ההיבט? האם אני מבין זאת נכון?

    ועוד שאלה – את כותבת שיחסים בין יופיטר למרקיורי עשויים להביא לאינטלגינציה גבוהה במקרה הטוב ולאישיות גבולית וכוחנות\ צדקנות במקרה הרע. האם יחסים בלתי הרמוניים כלומר ריבוע או מולות בין מרקיורי ליופיטר יכולים להבטיח אינטלגנציה גבוהה? והאם בגלל שההיבט הוא בלתי הרמוני בעל מפת לידה עם היבט כזה יצטרך "לעבוד קשה" על מנת להוציא את הכישרון שחבוי בהיבט? או שהיבט בלתי הרמוני דווקא מוציא צדקנות וכוחניות ופחות יכולת שכלית?

    אני מבין שיש קושי לענות על שאלות כלליות כשיש עוד כל כך הרבה פרמטרים במפה, מקווה שהן נהירות לך ואפשריות למענה.

    בברכה ותודה,
    אורי

    • פנינה כץ

      אורי שלום
      תודה רבה.
      עדיף למעשה שלא יהיו ביניהם יחסים. בתקופות שיש בטרנזישן יחסים קשים למשל בין יופיטר לשבתאי אנשים מתלוננים על תחושת מועקה, קושי לנשום, החיים מרגישים קשים במיוחד כמו שנת 2014 מהקיץ ועד סוף 2014 הייתה שנה מעיקה לא רק צוק איתן אלא חודשים רבים אחרי זה הייתה מועקה והנזקים היו לא רק פיזיים, כך גם בקיץ 2015[צדק ושבתאי בין מזלות אריה ועקרב] ושנת 2016 צדק המשיך ליצור מרובע לשבתאי[ביין בתולה לקשת] וזה בהחלט מתקשר לכבדות של השנים האחרונות ובשנת 2020 יופיטר יהיה צמוד שוב לשבתאי במזל גדי…., כל קשר בין שתי הפלנטות הוא לא טוב. במלחמת העולם השנייה, בשיא תקופת ההשמדה כוכב צדק היה צמוד לשבתאי במזל שור בין חודש מאי 1940 עד חודש אפריל 1941. קופצים לי לראש כמה ידועים שנולדו בשנה הזאת ונפטרו בגיל צעיר מאוד כמו: ג'ון לנון,ברוס לי, פראנק זאפה, ראול ג'וליה, ריקי נלסון, ג'ין פיטני, יכול להיות שחלקם אף לא ידועים לך מפאת גילך הצעיר, אך גם אלביס פרסלי וג'ימי הנדריקס נפטרו צעירים והיו להם יחסי יופיטר שבתאי לא טובים. אך היבט יופיטר שבתאי לא "מקל על החיים" ויש בצמידות הזאת רמז לחיים קצרים יותר, וחיים עם סבל לא קטן וזו תחושה סיזיפית מתמדת. מה שבטוח שלמי שיש היבטים קשים בין יופיטר לשבתאי הוא גם לא יודע דבר אחר ואתה יכול לפגוש אדם שרגיל לקושי. לגבי יחסי מרקורי יופיטר- באופן כללי כל יחסים ביניהם מאיצים את הסקרנות וערנות מוחית גבוהה אך לעתים בהיבט קשה בין שתי הפלנטות הביטוי עלול להיות פחות הרמוני. כלומר יש קושי לתת ביטוי ליכולות בגלל נטיות לעקשנות, התבצרות, לעתים שיפוט לקוי, וכמובן תמיד נזכור שצריך לבדוק את שאר ההיבטים של מרקורי את המיקום שלו במפה..אני מקווה שקיבלת תשובה.
      בברכה
      פנינה

  7. אורלי

    היי פנינה , נהנית מיום ליום לקרוא את התחזיות שלך.. רציתי לשאול .. השנה יופיטר יעבור לך למזל קשת.. אצלי קשת נמצא בבית ארבע .. האם זה יכול לרמז על הריון ועל מה בדרך כלל יופיטר משפיע כשהוא מגיע לבית 4 במפה

    • פנינה כץ

      אורלי שלום

      בית 4 עוסק בנושא מגורים ומשפחה ובסוף חודש אוקטובר תעלה כתבה נרחבת בנושא שתעזור לך לראות תמונה רחבה יותר.

      בברכת
      מועדים לשמחה
      פנינה

  8. רחלי שריבמן

    שלום יש לי יופיטר בבתולה בית עשר לא הצלחתי מקצועית וזה מפריע לי נולדתי ב2 במרץ 1957
    כאילו למה שהקריירה תקועה אני הייתי צלמת אומנותית

    • פנינה כץ

      שלום רחלי
      אני לא מכירה את המפה האישית שלך ובוודאי לא מכינה מפות במדור שאלות תשובות בנושאי אסטרולוגיה. הכנת מפה היא עבודה לכל דבר.
      ממתי יופיטר בבית 10 מבטיח קריירה מקצועית מדהימה? הטענה שלי בכתבה כלפי היחס ליופיטר שהוא שגוי [ששם הגבת] שכן יופיטר מבטיח אך לא בהכרח מקיים. היבטיו של יופיטר במפה ומהלך הכוכבים מספר אם תהיה הצלחה. מיקום של יופיטר בבית 10 לעיתים זה הביטוי והצורך של האדם להצליח ולהתפרסם אך אין הדבר אומר שכך זה יקרה. אגב יופיטר במזל בתולה אינו מקום ידידותי ליופיטר שכן הוא מרחיב את העיסוק בפרטים של מזל בתולה. ניתוח מפה הוא מורכב יותר מאשר התייחסות לפלנטה אחת. אם פלנטה אחת הייתה קובעת את עתידו של האדם לא היה צורך לבחון את שאר הפלנטות, נכון?
      כל טוב רחלי
      פנינה

  9. טובה גולן

    יופיטר בעקרב מה זה אומר אפשר הסבר

    • פנינה כץ

      טובה שלום
      יופיטר כפי שקראת בכתבה עליו הוא מרחיב את התכונות של המזל שהוא ממוקם בו. כלומר מי שיש לו למשל יופיטר במזל עקרב תהיה עליו השפעה דומיננטית של מזל עקרב לעיתים תכונות לעיתים דרך חיים לעיתים שילוב השניים . כמובן הכל תלוי במיקום שלו מבחינת בית והתפקיד שהוא ממלא במפה. בחודש אוקטובר הקרוב יופיטר יגיע למזל עקרב[הוא עושה סיבוב של 12 שנה בפעם האחרונה שהוא היה במזל עקרב התרחש בנובמבר 2005 עד דצמבר 2006] ותעלה כתבה נרחבת לקראת כניסתו למזל עקרב ותוכלי ליהנות מפרטים רבים. אך צריך לזכור לכל אדם יש מפה ספציפית המורכבת מתאריך הלידה עם שעת הלידה ומקום הלידה ועל פי המפה האישית ניתן לדעת באיזה בית[תפקיד ואופי] הוא נמצא במפה של כל אחד מאיתנו. מעבר לכך הוא משפיע על אירועים שונים בעולם , הכל יהיה מפורט בכתבה.
      בברכה
      פנינה

  10. סגו

    פנינה תודה רבה. שקראתי את הכתבה שלך במלואה זה התחבר לי וראיתי שיופיטר שלי נותן היבטיים של 180 למרס וונוס מבית 5 לבית 11 ו12
    כתבה מעניינת תודה .

    • פנינה כץ

      שלום לך סגו

      תודה רבה ושמחה על כל טיפת הבנה.

      בברכה
      פנינה

  11. סגו

    שלום פנינה יש לי בבית 5 יופיטר בבתולה שהבית הוא אריה.
    רציתי לשאול מה את אומרת על השילוב הזה
    מה לגבי מזל בהימורים לא שאני מהמר. ומזל בילדים הבתולה ממתן את זה או שלא
    בתודה

    • פנינה כץ

      שלום סגו

      מפה אסטרולוגית מנתחים על פי שלמותה. כשראואים היכן ממוקמים כל הכוכבים והיחסים ביניהם. כוכב בודד גם אם הוא יופיטר שנמצא בבית 5 לא אומר דבר בפני עצמו אלא ביחסים שהוא יוצר עם שאר הכוכבים, החשיבות והמשמעות שלו. אין דבר יותר מחטיא מטרה מניתוח של כוכב אחד בבית אחד מבלי לראות את התמונה הכללית.
      כל טוב
      פנינה

השאר תגובה