תחזית אסטרולוגית- משברי קיץ 2013

תחזית אסטרולוגית: משברי קיץ 2013

במחזוריות הזויה כניסת יופיטר למזל סרטן, השבוע מ-27.6.2013 ולמשך שנה, מעוררת את השדים בכל החזיתות.
יופיטר במזל סרטן מסמל את הבית הלאומי של כל מדינה, קרי: מולדת, בירת המדינה, סממנים של לאומנות וקשר אמוציונלי ללאום.


יופיטר במזל סרטן מסמל את הבית הלאומי של כל מדינה, קרי: מולדת, בירת המדינה, סממנים של לאומנות וקשר אמוציונלי ללאום. במפת מדינת ישראל, מזל סרטן ממוקם בבית 9 ועוסק ביחסים עם העולם; בחירות ואירועים פוליטיים; ונושאי חוק ומשפט (הגוף המחוקק – כנסת ישראל) עם השלכות על המדינה. ונוס, שליטת מפת המדינה (מזל שור), ממוקמת במזל סרטן ועוסקת באירועי השלום ואירועים משמעותיים ביותר, שהתרחשו במדינה כשיופיטר ביקר במזל סרטן.

בכל 12 שנה חוזר יופיטר לאותה נקודה של אירועי אל חזור במדינת ישראל. נשחזר רק את שלוש הפעמים האחרונות שיופיטר בא לביקור במזל סרטן. הראשונה הייתה ב-21.8.1977 עד 5.9.1978, כשאנואר סאדאת הגיע לארץ, ראש הממשלה בגין נסע למצרים, ונפתח תהליך השלום.

לא הופתעתי לגלות שאנואר סאדאת נולד עם יופיטר במזל סרטן. לכן כשיופיטר חזר לבקר ב-1977 במזל סרטן ונצמד ליופיטר של סאדאת במפה האסטרולוגית שלו, הוא היה מסוגל לעשות שלום של אמיצים. לא משנה עד כמה אירועי האביב הערבי קשים, יחסי השלום ושיתופי פעולה ביטחוניים (אי מלחמה) נשמרים עוד מאז.
מפת מנחם בגין

מפת מנחם בגין

מנחם בגין ז"ל היה האיש הכי מתאים להשלים את סאדאת, משום שהיה בן מזל אריה עם אופק סרטן. כשיופיטר הגיע לאופק שלו במזל סרטן, סאדאת הגיע לארץ וסימל התחדשות בין הלאומים (מצרים וישראל). טעמה המר של מלחמת יום הכיפורים, שהתרחשה רק ארבע שנים לפני כן, עוד היה באוויר הישראלי העכור. עדיין הורגשה אווירת הכישלון הצורב של צה"ל ובעיקר הטראומה של ההפתעה ומספר החללים העצום. בבית הזוגיות של בגין ממוקם מזל גדי עם יופיטר, הלוא הוא המזל של אנואר סאדאת, שנולד ב-25.12-918 . לא היה פרטנר טוב ממנו ליצור שלום של אמיצים.

הביקורים הכואבים של יופיטר בעבר

בביקור הבא של יופיטר במזל סרטן 1.8.1989 – 18.8.1990 התרחשו אירועים קרדינליים במדינה: בתחילת 1990 הציע מזכיר המדינה האמריקני ג'יימס בייקר שישראל תישא ותיתן עם משלחת פלסטינית, שתהיה מבוססת על תושבי יהודה ושומרון ורצועת עזה ותכלול את נציגי הפלסטינים במזרח ירושלים ופלסטינים שהם במקורם תושבי יהודה שומרון ועזה, אך גורשו עם השנים על ידי ישראל. פרס דרש שהממשלה תקבל את הצעת בייקר, אולם ראש הממשלה שמיר סירב. ברקע איום הטילים מעירק בעקבות פלישתה לכווית.

ב-30.5 סיכל צה"ל מתקפה ימית של מחבלים פלסטינים חמושים. ארבעה מהמחבלים הפלסטינים נהרגו באירוע ו-12 נלכדו לאחר שכוחות צבא ישראליים השתלטו עליהם, כשהתקרבו לחוף ניצנים בשש סירות מרוץ חמושות בטילים ומקלעים כבדים. הדבר הביא לסיום הדיאלוג בין אש"ף וארצות הברית ב-20 ביולי.

אחרי 12 שנה יופיטר הגיע שוב לביקור במזל סרטן בשנת – 1.8.2002עד 13.7.2001.

ואכן, שנת 2002-2001 נחשבת לאחת השנים הקשות והמדממות ביותר שידעה מדינת ישראל ביחסיה עם הפלסטינים. גל הטרור ופיגועים שהתגבר מקיץ 2001, הגיע לשיא ברצח רחבעם זאבי באוקטובר 2001 . ברם הסכם הפסקת אש בין פרס לאבו עלא בדצמבר 2001 לא מנע שיאים נוספים של מעשי טרור ב- 2002, כמו 'מרץ השחור' שגבה מאות הרוגים בעשרות פיגועים ברחבי הארץ. השיא היה בערב פסח, אותה שנה, בפיגוע מלון פארק בנתניה, שגרר את ישראל למבצע חומת מגן, שבמהלכו נכבשו מרבית הערים המרכזיות בשטחים.

האינתיפאדה השנייה מוטטה כמעט לחלוטין את הסכם אוסלו מ־1993, והסלימה את הסכסוך לרמה שלא נראתה זה עשרות שנים. היא גבתה אלפי קורבנות בשני הצדדים, לוחמים ואזרחים כאחד. האינתיפאדה גרמה אז גם למיתון בישראל.

ושוב מגיע יופיטר לביקור כואב, שאולי יתסיס כאן עוד אינתיפאדה

בטבע אין ואקום ואין מצב סטטי. גם לא בין אנשים או בין אומות בעלות סף מתח גבוה, הנגרם מאמוציות שאי אפשר לגשר עליהן.

יופיטר (צדק) חוזר כל 12 שנה לאותה נקודה כדי להתחיל סיבוב חדש. אך הוא אינו מתחיל את הסבב שלו בואקום, אלא מנקודת התחלה מוחשית של מרירות מצד הפלסטינים והכחשה מצד הישראלים. מערכת היחסים הוזנחה ב-12 השנים האחרונות ונהפכה לפצצה מתקתקת של כעסים מצטברים. ישראל לא חסכה השפלות מהפלסטינים בנושאים הפיננסים והעבירה כספים רק כשהופעל לחץ על ידי האמריקאים.
מפת מדינת ישראל – קיץ 2013

מפת מדינת ישראל – קיץ 2013
יופיטר ומאדים בבית 9 של מפת המדינה[יחסי החוץ שלנו או כפי שאנחנו ניראים בעולם]  יוצרים 90 מעלות לנפטון במאזניים [אוייבי המדינה] 180 מעלות לפלוטו בגדי ו-90 לאוראנוס בטלה בית 6-ואוראנוס [שליט 4] בטלה יותר 180 מעלות לנפטון בבית 12- אויביי המדינה ובעיקר הפלסטינים מהשטחים ועד עזה עוברים תקופה בלתי יציבה המשליכה על אירעים בשטחים ודרום ועל אי שקט קבוע.   שיגרת החיים עוברת טלטלות. יחסים עם העולם החיצוני[יופיטר מרס בבית 9] קשים במיוחד שפלוטו בבית 3 מייצג את משבר התדמית של ישראל בעיני העולם כבר כמה שנים.
יופיטר מגיע למזל סרטן אחרי 12 שנה של מערכת יחסים זו. הוא מתחיל את המהלך ב-27.6.2013 וישהה במזל סרטן כשנה, עד 13.8.2014. הזעם כבר גואה בחודשים האחרונים במערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים. מתחת לפני השטח גוברת התסיסה, בעוד מעל פני השטח יש העמדת פנים של הליכה למשא ומתן. אף צד לא מאמין אפילו לרגע לשני, אך נאלצים לעגל ריבועים בגלל הלחץ האמריקאי, והיחס של העולם כלפי ישראל במקרה שתסרב למשא ומתן.

יש לציין שכל זה קורה למרות שבין הישראלים לפלסטינים אין למעשה פערים בלתי ניתנים לגישור. אך בהרגשה הפערים הם עצומים. לנוכח קונסטלציית הכוכבים הרעה, שהולכת להחמיר מיום ליום ולהגיע לשיאה באוגוסט, יש להניח שהאינתיפאדה השלישית תפרוץ כמו הקצף שפורץ מבקבוק שהותסס זמן רב לפני כן.
כמו שהאימפריה הרומית לא נפלה בגלל אויביה החיצוניים אלא בגלל יריבות והסתאבות פנימית, כך גם דין הקואליציה של ממשלת ישראל.
הלחצים לפתיחת משא ומתן יקבלו מומנטום לאחר 9.7.2013 ובמהלך כל יולי, ואירועים שיקרו בשטח יהפכו את היחסים בממשלה לבעייתיים. הניגודים שהיו מלכתחילה בין השותפים בקואליציה יצופו כעובדה ברורה שלא ניתנת לגישור.

את הקיץ הזה נתניהו ירצה לשכוח

אך כבר השבוע, עוד לפני פרוץ יופיטר למזל סרטן, מרקורי מתחיל את נסיגתו התקופתית ב-26.6, נסיגה שתימשך עד 20.7. בימים אלה נראה את השפעת הנסיגה, שתבוא לידי ביטוי ביחסים אגרסיביים בין הצדדים בקואליציה, אי הסכמות בולטות, התגברות המהומות בשטחים ואולי גם השלכות מסוריה יגיעו לפתחנו.
מפת בנימין נתניהו – אוגוסט 2013

מפת בנימין נתניהו – אוגוסט 2013
יופיטר ומרס במזל סרטן יוצרים היבט של 90 מעלות למרקורי של נתניהו בבית 10 ויחד יוצרים 9- מעלות לאוראנוס בטלה ו-180 מעלות לפלוטו בגדי. אחד משיאי המשבר.
עקב ירידת כוחו של נתניהו במפלגתו ובכלל, הוא אולץ לאחרונה על ידי חבריו ובית המשפט לקיים כנס בחירות לנשיאות הוועידה של הליכוד עוד החודש. נתניהו לא רצה בבחירות אלה כלל, אבל כרישי הליכוד מריחים דם. נתניהו חלש מאוד כרגע, אך הוא לא טיפש ומודע למצבו, ובחירות לנשיאות הוועידה עלולות לפעול נגדו. חבריו כבר השמיעו את התנגדותם לבחירת נתניהו לקדנציה שלישית, אך הם גם מתנגדים לזוגיות שנכפתה עליהם עם ישראל ביתנו, ולא יוותרו בגין היחלשותם במפלגת האם הליכוד.

בית המשפט קבע שוועידת הליכוד תתקיים ב-25.6.2013, י"ז בתמוז, יום צום שמעורר התנגדות חריפה בקרב מצביעי הליכוד החרדים. ייתכן שינסו לשנות את ההחלטה על-ידי בקשה אישית מנתניהו. כך או כך, ככל שנוקפים הימים הדרמה במפה של נתניהו נעשית קשה מנשוא מבחינתו. אם הוועידה אכן תתקיים ב-25.6.2013, זה יהיה ערב שנתניהו ירצה לשכוח.

הקואליציה מקרטעת ולראש הממשלה אין מנדט להעביר כמעט דבר. כך היה בוועדת מינויי שופטים, כשהוא וליברמן ספגו מפלה, והוא עוד רחוק מאוד מאישור תקציב המדינה. בנוסף, לא יחסרו מחאות של קיץ שיוסיפו לאי היציבות, אך בעיקר חבריו בליכוד לא יוותרו על הזובור כנקמה על הזנחתם מהבחירות. הקיץ הקרוב יהיה הקיץ שנתניהו ירצה למחוק מתולדות חייו, כשבאוגוסט יירשם שיא נוסף שיאיים על מעמדו כראש הממשלה. אולי הוא יצליח לאזור כוחות ולהתפטר לפני שיאולץ לעשות זאת. האבסורד הגדול הוא, שככל שהמפה של נתניהו מצביעה על סופו הפוליטי, המפות של לפיד ושל שלי יחימוביץ נראות טוב יותר. האם האירועים הדרמטיים של יולי אוגוסט יכתיבו ביניהם שיתוף פעולה כלשהו?

השלום כנראה לא יפרוץ השנה

הבעיה שתיוותר בזיכרון הלאומי שלנו היא אינתיפאדה מיותרת, על הסכנות והמוות שהתקוממות כזאת יכולה להביא עלינו. ואם מדברים על סכנות, האם נשקפת סכנה גם מצד איראן? כרגע ממש לא נראה. אך לא חסרות סכנות מהתהוותה של סוריה חדשה, שכבר עושה רושם שתיראה כמו לבנון הישנה (של שנות השבעים והשמונים) ותנשוף בעורפנו.

אך הסכנה הענקית הרובצת כמו דינוזאור ענק לפתחנו, זו שממשלת נתניהו והמתנחלים מנסים להתעלם ממנה, היא הפלסטינים. כגודל הכחשתם של נתניהו והימין, כך תהיה עוצמת ההתקוממות שעלולה להתפרץ. דצמבר 2013 וחורף 2014 נראים לא פשוטים. העבר ההיסטורי-אסטרולוגי מלמד אותנו, כי הזנחת המשא ומתן עם הפלסטינים הוא ניסיון לנצח את חוקי הפיזיקה ולהותיר ואקום. בין החודשים יולי לאוקטובר 2013 יש אכן רמזים למגעים עם הפלסטינים אך השלום לא יפרוץ ב-2013.

פורסם במגפון


כל הזכויות שמורות לפנינה כץ                                 22.6.2013

השאר תגובה